Verdragen schildklierhormonen / instellen

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verdragen schildklierhormonen / instellen

Bericht door Kiek »

Hoi Tim,
Je set point FT4 is niet veel veranderd.
Je TSH is wat verlaagd naar 1.24.
De betekenis van andere cijfers die erbij horen, Phi en S, kan ik niet duiden.
Ik zal er naar vragen. Dat heeft met de vorm en plaats van de curve te maken.
Met m'n lekenhersens vind ik het een mooie curve.
Dag!
Kiek
Bijlagen
Timjuli2015.jpg
Timjuli2015.jpg (39.17 KiB) 500 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verdragen schildklierhormonen / instellen

Bericht door Kiek »

Hallo Thyranoynie,

In het artikel, waarvan de link onder mijn naam staat, staan alle gegevens om iets in elkaar te prutsen.
Een leuk huiswerkje, met veel knutselplezier!

Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Verdragen schildklierhormonen / instellen

Bericht door Rick »

Thyrannoyed schreef:
[...]due to attempts to commercialize ThyroidSPOT, the Android app and soon to be completed iOS verson will not be made available free[...]
Zoals ik het lees: iemand denkt er geld aan te kunnen verdienen en daarom komt de app niet gratis beschikbaar. Of misschien helemaal niet, als app, mocht dat meer opleveren...
Tja, alles wordt beter en goedkoper door marktwerking. :)
The simple answer is Bureaucracy. Researchers generally do not own what they do
Aldus het antwoord op facebook.
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Verdragen schildklierhormonen / instellen

Bericht door Tim »

Nu zit ik met de vraag wat te doen....? Op m'n telefoon houd ik af en toen notities bij, dit waren m'n laatste;
Vermoeidheid, geen energie.
Nerveus, gejaagd, hartkloppingen, geïrriteerd
Transpireren
Slecht slapen
Hongeraanvallen, trek in zoetigheid
Pijnlijke, vermoeide spieren


Ik neig naar een verlaging van 12,5 mcg naar 212,5 mcg wat wordt gevoed door de intensiteit van (nerveuze/gejaagde) klachten, die zie ik graag (snel) afnemen.
Zou ik hiermee een te groot risico nemen? 6,25 mcg lijkt zo weinig met bovenstaand in acht nemend.
Iemand een mening?
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verdragen schildklierhormonen / instellen

Bericht door Kiek »

Hoi Tim,

Zijn dat geen hyperklachten?
Met je FT4 van 17.3 pmol/l laat je zien dat je iets teveel levothyroxine lijkt te slikken.
Ja, ik zou in jouw situatie ook verlagen naar 212.50.

Over je curve wordt gezegd dat je laatste TSH de set point-TSH omlaag heeft gedrukt, terwijl de FT4 mooi op z'n plaats blijft.
Je zult zien dat jouw curve steeds steviger wordt, met een FT4 verankerd tussen de ca. 15.0 en 16.0 pmol/l.

Hartelijke groet,
Kiek

PS: Nog een technische opmerking/quote: 'vanuit theoretisch oogpunt, dus absoluut niet volgens de maatstaven van de gezondheidszorg, is de waarde van de TSH als beoordelingscriterium niet relevant. Het wordt hier uitsluitend gebruikt als een regelvariabele.'
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Verdragen schildklierhormonen / instellen

Bericht door Tim »

Zou zo maar kunnen Kiek. Al is het nerveuze gejaagde gevoel altijd wel aanwezig. Soms wat meer soms wat minder.
Heb een stille hoop dat een evt. restwerking, mocht deze er zijn geweest, nu definitief de brui eraan heeft gegeven.
Bedankt en vriendelijke groet!
Plaats reactie