Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toen?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door rinskje »

Aanvulling: ik zit nog in de onderzoeksfase mbt hypofyse en bijnieren.
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door Jackie »

Hallo Rinskje,

Dat is heel wat.
Een tijdje terug was hier ook iemand met ijzerstapelingsziekte.
Een van de symptomen hiervan is een slechte schildklier werking. Heel benieuwd wat er uit je onderzoeken gaat komen.
Heel veel sterkte.

Groetjes Jackie.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door Kiek »

Rinskje: Maar wordt 'ie dan ook weer groter?

Ja, als je schildklier nu werkloos klein is, krijgt 'ie al werkend weer gewone afmetingen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door rinskje »

Hoi Jackie, dank je wel. Ik ben ook eindeloos benieuwd. Volgens mij hebben die ander en ik elkaar hier al gevonden, Jogijsje, of het moet NOG een ander zijn (ben benieuwd!), maar dat zou wel heel toevallig zijn. Ik vind het momenteel allemaal even erg zwaar. Iedere week twee dagen in het ziekenhuis. Halve liter bloed afstaan (geen vaten te vinden, dus infuus aanleggen gebeurt bij anesthesie met echo, wat een gedonder) en dan hopen dat je een week later voldoende opgeknapt bent, om verder te kunnen. En verder iedere week onderzoek en wachten.

Hoi Kiek, daar word ik hoopvol van.
Hartelijke groet,
Rinskje
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door Jackie »

Ik bedoelde inderdaad Jogijsje (Jennie).
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door rinskje »

Ik ben inmiddels van 150 mcg naar 75 mcg gezakt. Qua klachten gaat het nog best. Het zakken gaat makkelijk, wellicht zegt dat al genoeg.
Mijn waarden zijn op dit moment (gisteren geprikt) wel erg apart. TSH 0,061 en Ft4 13.
Misschien dat ik nu op het omslagpunt bent aangekomen. Die TSH zal binnenkort moeten gaan stijgen om de sk te stimuleren als ze beide goed werken.

Ik ben niet "cold turkey" aan het gaan, maar bouw langzaam in stukjes af.
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door rinskje »

In twee maanden (ruim) gezakt van 150 naar 75 mcg Thyrax. Ik had een onderdrukte Tsh en voelde me daar redelijk op. Gezakt in stapjes eerst naar 100. Het ging steeds beter met me. Nu sinds bijna 4 weken op 75 mcg Thyrax en sinds een dikke week begin ik me totaal waardeloos te voelen.

Helaas vrees ik dat het experiment aan het mislukken is. Vandaag arts gesproken. Proberen zo lang mogelijk nog vol te houden met 75 mcg zodat we kunnen zien of mijn eigen sk nog iets gaat doen. Als ik het niet trek; ophogen.
johan30
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2014, 14:46

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door johan30 »

Hoi Rinskje,

Ik ben benieuwd wat de arts verder zei over eventuele bijnier en/of hypofyse problemen?
Problemen met de hypofyse komt heel weinig voor. Problemen met de bijnieren vaker.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door Kiek »

Rinskje, je laat je TSH/FT4 toch wel eerst prikken, voordat je definitef besluit terug te keren naar hogere doseringen?
Gevoel zou je zomaar op het verkeerde been zetten. Na vier weken heeft een TSH/FT4 heus al zin.
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Iemand wel eens gestopt met Thyrax en wat deed je Sk toe

Bericht door rinskje »

Ha Kiek, absoluut! Uiteraard! Ik prik eerst en wacht de uitslag af, maar het is momenteel heel zwaar. Ik moet oppassen dat ik niet zomaar in een zwak moment verhoog.
Plaats reactie