Telkens terugval 2 weken na ophoging

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Dunkerbeck
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jun 2015, 17:58

Telkens terugval 2 weken na ophoging

Bericht door Dunkerbeck »

Wie van jullie herkent het volgende:

Na elke ophoging voel ik me ongeveer 2 weken redelijk goed. Voldoende energie, helder on mijn hoofd en lekker warm. Na 2 weken begint het dan langzaam af te nemen. Met sporten kan ik mezelf een beetje op gang houden maar in de of 5e week lijk ik helemaal afgebrand om dan samen met de internist te concluderen dat TSH weer gestegen is en T4 gedaald. Eerst dacht ik dat het toeval was maar er begint nu regelmaat in te komen....

Vraag ik teveel van mezelf omdat ik weer energie heb in de eerste paar weken of is er wat anders aan de hand?
Joze
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 aug 2014, 08:34

Re: Telkens terugval 2 weken na ophoging

Bericht door Joze »

Hoi Hoi .
Zo gaat het bij mij al vanaf dat ik begonnen ben met medicatie ...steeds weer die TSH die omhoog gaat.
Ik ben geprikt op antistoffen en het blijkt dat ik Hashimoto heb ..dat betekend dat mijn lichaam antistoffen aanmaakt die mijn schildklier aanvallen.
Dat betekend dus dat uiteindelijk het zo is dat mijn schildklier het helemaal opgeeft (tenminste zo heb ik het begrepen)
Zolang als dat nog niet gebeurd is blijft het geschommel in waarden...het enige wat je doen kunt is steeds bijstellen van schildkliermedicatie totdat je op een gegeven moment stabiel blijft.
Ik ben pas weer geprikt en toen was mijn Tsh weer van 1,4 naar 3 terug

grt Joze.
TSH 10 T4 15,2.25 mcg euth
TSH 9,7 T4 17,6 .75 mcg Euth
TSH 3,4 T4 17,1 .75 mcg Euth
Tsh 7,1.T4 17,6.100 mcg euth
TSH 1,4 T4 19,6 TPO antistoffen 4237.Hashimoto.
TSH rond 1,1 112,5mcg /118,75mcg om de dag
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Telkens terugval 2 weken na ophoging

Bericht door Rick »

Hoi,

Ook bij mij herkenbare ervaringen tijdens het instelproces, wat Joze beschrijft.
69x7
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2015, 21:20

Re: Telkens terugval 2 weken na ophoging

Bericht door 69x7 »

hallo,

Ik maak precies het zelfde mee met ophogingen.
Ik snap ook niet precies waarom het zo gaat.

gr
Jan
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Telkens terugval 2 weken na ophoging

Bericht door Kiek »

Kijk ook eens op het onderste plaatje van de T4-opbouw:
de eerste week het sterkst, waarna het resultaat van de opbouw afneemt.
Zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben?

Dit patroon is overigens voor iedere ophoging hetzelfde.

http://schildkliertje.blogspot.nl/2014/ ... e-van.html
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Dunkerbeck
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jun 2015, 17:58

Re: Telkens terugval 2 weken na ophoging

Bericht door Dunkerbeck »

Kiek,

Dat zou een hoop verklaren. Ik ben overigens iemand die van elk beetje energie gebruik maakt ofwel, als ik me goed voel ga ik weer direct sporten en andere dingen ondernemen. Ik ben dan ook bang dat het bij mij een beetje "water naar de zee dragen" is. Misschien toch eens erover na denken om wat minder energie te gaan verbruiken en lekker af te wachten tot ik goed ingesteld ben :)

Gr,

Dunkerbeck
Plaats reactie