wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door essy »

Mijn onderwerp zegt het eigenlijk al, wie slikt euthyrox of thyrax in de avond en dan vooral de vraag hoe bevalt dat , wat voor verschil ervaar je met euthyrox/thyrax in de ochtend?

Ik overweeg om over te gaan van de ochtend naar de avond maar wil nog wel wat ervaringen horen, ik wacht jullie reacties af;)

gr essy
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door essy »

niemand???

IK heb vanmorgen ingenomen en wil dan morgenavond beginnen met die voor morgen, iemand nog ervaringen?
Mathilda
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2013, 16:45

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door Mathilda »

Mijn dochter slikt de Euthyrox in de avond. Dit was op advies van de kinderarts en het bevalt haar goed.
*anna*
Berichten: 334
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door *anna* »

Essy,
'k Heb geen ervaring met avondslikken ('s ochtends ben ik zeker van lege maag en mijn dosis Thyrax is daarop berekend), maar hier nog wat informatie uit het
Pharmaceutisch Weekblad

Anna
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door essy »

Mathilda schreef:Mijn dochter slikt de Euthyrox in de avond. Dit was op advies van de kinderarts en het bevalt haar goed.
Dank je wel voor je reactie Mathilda, in welk opzicht bevalt het je dochter goed? Voelt ze zich beter en zijn haar waardes ook veranderd sinds ze in de avond slikt?
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door Jenny »

Ik slik al jaren mijn Euthyrox voor de nacht en dit bevalt uitstekend. Er moet nog wel ergens een artikel te vinden zijn wat de voordelen daar van zijn. Voor mij zijn ze in elk geval praktisch. Ik ga namelijk elke dag rond dezelfde (late) tijd naar bed, maar sta nooit elke dag op dezelfde dag op. Ik hoef niet een half uur te wachten met ontbijten en dat is fijn als ik vroege dienst en dus haast heb. Eerder slikte ik hem als ik 's nachts naar het toilet gin, maar dat was ook niet steeds dezelfde tijd en soms werd ik net wakker en moest ik alsnog een half uur wachten. Ander voordeel is dat wanneer ik ga bloedprikken ik de Euthyrox niet even moet laten staan, want de piek van de vorige avond is dan al weg. Een laatste voordeel is dat mijn waarden stabieler zijn.

Men zegt wel dat je een uur voor het slikken niet meer moet eten. Maar soms houd ik me daar niet aan, want ik kan niet met een leg maag slapen. Mijn lichaam en dosering is daar inmiddels op ingesteld.

Ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden?

Ik stuur een vertaald artikel mee. Is wel wat oud, maar misschien heb je er wat aan?
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door Jenny »

Ik zie het artikel als bijlage niet verschijnen. Wanneer je mij een 'PB' stuurt zal ik het je mailen.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door sopje »

Hoi essy,
Al ouder topic maar toch reageer ik even.
Ik slik mijn thyrax altijd s avonds om 22u45.
Ik eet en drink gewoon.
Ik had bij de ochtend inname altijd last om s avonds in slaap te komen door een vervelende bewegingsdrang en onrustige benen.
Dit had ik niet voordat ik aan de thyrax was.
Vanaf het moment dat ik het s avond innam heb ik helemaal nergens meer last van.
Verder heb ik geen bijwerkingen van de thyrax.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door Jenny »

Ik heb mijn reactie inmiddels gegeven, scrol naar beneden.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: wie slikt euthurox of thyrax in de avond?

Bericht door essy »

Wat bedoel je Jenny met scroll naar beneden. Ik zie niets?

sopje jij ook bedankt voor je reactie. Ik had jullie reactie gemist geloof ik door verandering van het forum?
Plaats reactie