Wat is mijn setpoint?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wat is mijn setpoint?

Bericht door Kiek »

Hallo Emby,
Iemand suggesties?
Het lab is een belangrijke en objectieve indicator.
Maar niet onfeilbaar.
Je set point schuift met je laatste waarden naar een FT4 van 15.8 pmol/l met een TSH van 1.68 mU/l.

Het humeur en vele andere kwaaltjes en pijntjes is een samenraapsel van praktische binnen- en buitenlijfse zaken.
Niet altijd bepaald door schildklierhormonen.
Soms is het gewoon zo.
Even de zon in kan ook helpen.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wat is mijn setpoint?

Bericht door Kiek »

Wat goed, Emby, dat je de discipline opbrengt om kilometers te maken!
En inspirerend!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Wat is mijn setpoint?

Bericht door Teun »

Poe zoveel kilometer in de week. Ik ben al blij met mijn 7 km. per dag. Jij loopt bijna het dubbele, goed hoor, vast houden dit.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Wat is mijn setpoint?

Bericht door Teun »

Je tsh is duidelijk te hoog, dus gaan voor verhoging en weer streven naar de tsh waar jij je beter bij voelt.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wat is mijn setpoint?

Bericht door Kiek »

'k Zet het set point plaatje hier, zodat je kunt zien waar je laatste waarden staan: aan de rechter kant van de curve, en in verticale lijn met je vorige waarden (links van de curve), beiden het dichtst bij je set point.
Je set point is 15.9 pmol/l met een TSH van 1.7 mU/l.

Je lijkt nu daadwerkelijk dichter bij de 14 pmol/l te zitten dan bij de 16 pmol/l.
Misschien toch een fractie ophogen?

Kiek
Bijlagen
EmbyMei2018.jpg
EmbyMei2018.jpg (39.26 KiB) 888 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie