Nieuwe bril...wanneer !!??

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Nieuwe bril...wanneer !!??

Bericht door sopje »

allo allemaal,
Mijn ogen zijn, na drie jaar, weer achteruit gegaan.
Ik heb moeite met tv kijken en lezen ( varifocus)
Nu zegt de opticien dat je pas een nieuwe bril kunt nemen als de schildklier stabiel is.
Maar ik blijf maar tussen de 3 en 5 schommelen .
Nam 0,075 mg en mijn TSH WAS toch weer gestegen van 4.1 naar 4,7 Mijn FT4 was wel hoger...nu 18,9 .
Maar ik heb ook wel een waarde van tsh 1.8 en ft4 18,6 gehad bij inname van 0,075 mg
Ik ben nu al 1 jaar en 5 mnd bezig met instellen.
Ik heb mijn ogen in juli, aug en sept laten opmeten en de metingen geven nagenoeg hetzelfde aan.
Ik kan er ook niets over vinden op internet, behalve de ziekte van graves bij een te snel werkende schildklier.
Dus ik vraag mij af of het ook zo is bij een te trage schildklier ?!
Wanneer kan ik nu een nieuwe bril nemen want krijg nu echt last van hoofdpijn en pijnlijke ogen.
Een bril kost ongeveer 650 euro dus wil niet over 6 mnd weer een nieuwe kopen.

Iemand hier ervaring mee ???
Bibi
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:47

Re: Nieuwe bril...wanneer !!??

Bericht door Bibi »

Dan had ik nooit aan een bril hoeven beginnen, elke 3 jaar heb ik een andere nodig en nu is het helemaal knudde.Maar ik ben met lenzen begonnen en dat bevalt beter.
Overigens kosten de brillen van mijn man en mij nooit meer dan de helft van jou bril en een deel wordt vergoed...
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Re: Nieuwe bril...wanneer !!??

Bericht door sopje »

Dank je voor je reactie Bibi,
Ik begrijp uit meerdere reacties dat ik gewoon nu een bril kan nemen, eigenlijk zoals ikzelf al dacht. :ugeek:
Plaats reactie