Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Bericht door rinskje »

Ha, na meerdere sk-ontstekingen (post partum) en een kwakkelende schildklier, ben ik nu vijf jaar thyrax aan het slikken. Met wisselende tevredenheid; het blijft een gemankeerd medicijn.
Het verlangen om te weten wat mijn eigen schildklier nog doet is groot. Ik ben nu gezakt naar 100 mcg (kom van 150) en het is nu echt heel pittig. Somber en niet kunnen slapen, koudzweet, onrustig, gespannen. Nog veel meer klachten.

Ik moet doorzetten, maar vind het heel zwaar. Ik ben van plan om iedere twee weken 25 mcg te zakken. Dus over 8 weken ben ik thyrax-vrij en moeten we zien wat mijn sk nog doet.

Ik kan ook sneller veminderen, maar weet niet of da verstandig is. Nu is het hoe dan ook zwaar.

Een opbeurende opmerking is erg welkom.
Bibi
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 jul 2014, 20:47

Re: Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Bericht door Bibi »

Is dat niet wat snel? Misschien gaat het makkelijker als je wat meer tijd neemt, je lichaam kan dit kennelijk niet bijhouden.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Bericht door essy »

Ik wil graag iets opbeurends plaatsen maar weet te weinig van of je hier door heen moet of wat het doel is?
Ja oke je wil kijken wat je schildklier nog doet maar daarna dan? Want je voelt nu al hoe zwaar het is. Gaat dit gevoel vanzelf over dan of ga je daarna weer aan de thyrax?

Ik zit ook 5 jaar aan de thyrax/euthyrox en mijn internist had na een jaar bedacht om maar even helemaal te stoppen van 100 mcg naar niets. Nou vreselijk en dat was ook alweer aan de bloedwaardes te zien dus na 3 maanden moest ik weer starten dan wel naae 125 mcg want dan was 100 mcg niet meer genoeg na dit experiment.

Uiteindelijk december 2013 naar 150 mcg gegaan en al vrij snel terug naar 137 mcg want 150 mcg was teveel. 137 voelde ook niet goed en ik zit nu sinds 5 weken op 125 en mijn doel is ook om verder te zakken want mijn tsh was onmeetbaar en hou er toch liever wat controle over;)

Misschien ervaar jij het als opbeurend als ik zeg stop maar sneller dan weet je sneller wat je sk nog doet?
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Bericht door rinskje »

Hoi! Ik zie nu pas jullie berichtjes! Geen idee waarom ik geen melding krijg.
Ik ga ervan dat het zwaar zal zijn, omdat je lichaam tijd nodig heeft om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik ben nu helemaal gestopt sinds twee dagen en probeer dat een week vol te houden. Dan bloed prikken en bekijken wat de waardes zijn.

Dan verder denken.

Heel langzaam afbouwen trek ik niet. Duurt veel te lang en dan komen er zeker zwakke momenten waarin in grijp naar de thyrax.

Goed om even te lezen hoe het bij anderen verliep. Ik blijf na vijf jaar klachten houden, vandaar dat ik probeer om te stoppen.
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Bericht door rinskje »

Ik ben overigens vooral heel moe en onrustig (malen in mijn hoofd). Dat herken ik als een hypoklacht. Hopelijk valt het mee.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Bericht door essy »

rinskje schreef:Hoi! Ik zie nu pas jullie berichtjes! Geen idee waarom ik geen melding krijg.
Ik ga ervan dat het zwaar zal zijn, omdat je lichaam tijd nodig heeft om aan de nieuwe situatie te wennen.
Ik ben nu helemaal gestopt sinds twee dagen en probeer dat een week vol te houden. Dan bloed prikken en bekijken wat de waardes zijn.

Dan verder denken.

Heel langzaam afbouwen trek ik niet. Duurt veel te lang en dan komen er zeker zwakke momenten waarin in grijp naar de thyrax.

Goed om even te lezen hoe het bij anderen verliep. Ik blijf na vijf jaar klachten houden, vandaar dat ik probeer om te stoppen.

Wat zegt je huisarts ervan dan?
Ik kan me helaas niet voorstellen dat je je beter gaat voelen na het stoppen van schildkliermedicatie als je toch al de klachten nog had.
of er moet iets anders zijn dan de schildklier dan heb je het inderdaad niet nodig.
Is je b12 wel eens gecheckt(vraag ik heel voorzichtig)
rinskje
Berichten: 133
Lid geworden op: 21 feb 2015, 16:39

Re: Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Bericht door rinskje »

Hoi Essy, ik krijg al B12-injecties sinds 2008.
Groetjes,
Elsbeth
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Ik bouw af en wie schrijft even iets opbeurends?

Bericht door essy »

Hoe gaat het met je en heb je al bloed laten prikken?
Plaats reactie