vraag: herstel na verwijdering nodus

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Anita
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2015, 16:07

vraag: herstel na verwijdering nodus

Bericht door Anita »

Hallo, ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen. Ben Anita, 43 jaar en sinds 2001 bekend met een multinodulair struma. In 2002 is een nodus ( 4x8x3cm )de linkerkant van de schildklier verwijderd. Inmiddels is er weer een grote nodus ontstaan die m'n luchtpijp weer heerlijk dichtdrukken bij liggen. Hij wordt geschat op 5x6x5cm. Best groot ook vind ik zelf. Mijn schildklier functies zijn nog steeds goed. Komende week wordt de nodus met klein deel schildklier verwijderd. Wat ik niet meer goed weet van de vorige keer is Hoe lang het herstel is. Wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: vraag: herstel na verwijdering nodus

Bericht door laura »

hallo Anita,

Hoe gaat het nu met je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Anita
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2015, 16:07

Re: vraag: herstel na verwijdering nodus

Bericht door Anita »

De nodus is verwijderd en helaas een bijschildklier beschadigd. Was er al 2 kwijt dus nu nog 1 bijschildklier over. Gelukkig heeft die wel de functie overgenomen.
Het ademen gaat echt weer heel goed. Zelfs wanneer ik gewoon zit heb ik meer lucht. Het bleek dat m'n luchtpijp continu ingedrukt was bij liggen nog wat meer. Verder heb ik sinds de operatie nog geen hartritmestoornissen gehad. Heel fijn. De SK functies zijn binnen norm.
Mijn energie is helaas nog niet je dat het wisselt ook enorm per dag. Weet jij of de SK functies nog kunnen schommelen zo na de operatie?
Anita
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2015, 16:07

Re: vraag: herstel na verwijdering nodus

Bericht door Anita »

En dank voor je belangstelling en alvast voor je reactie Laura!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: vraag: herstel na verwijdering nodus

Bericht door laura »

hallo Anita,

Ik kan me voorstellen dat herstel echt zijn tijd nodig heeft.
En door de operatie en je schildklier zelf.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie