Papillair Schildkliercarcinoom > Follow Up!

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Johan D
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2013, 16:59

Papillair Schildkliercarcinoom > Follow Up!

Bericht door Johan D »

Op dit nieuwe forum stel ik me graag voor :

Eind 2011 werd Schildklierkanker, papillaire vorm, vastgesteld.

De totale verwijdering van de schildklier (geen lymfeklieren), alsook de behandeling met radioactief jodium volgden nog in 2011. Bij de PET-scan die volgde op de radio-actief-jodium-behandeling was er een belangrijke oplichting in de longen. De CT-scan bevestigde deze oplichting evenwel niet.

De eerste trimestriële controle volgde in maart 2012 : De thyroglobuline werd niet gedetecteerd (< 0.2).

Ook in juni, september, december 2012 was de tg-waarde niet opspoorbaar.

De testen in maart en juni 2013 waren opnieuw goed.

In september 2013 blijkt de tg-waarde plots 0.3 te zijn.

Vraag : Zijn er lotgenoten waarbij de tg-waarde na 1.5 jaar ook plots meetbaar werd... bleef die in voorkomend geval stijgen? ... Of kan bij een volgende check dit opnieuw onmeetbaar zijn?

Alvast dank voor jullie reactie!
Hoe ik schildklierkanker een plaats probeer te geven kun je lezen op mijn blog.

Omdat meer wetenschappelijk kankeronderzoek belangrijk is richtte ik het intiatief 'Cyclo4Cancer, voor meer wetenschappelijk kankeronderzoek' op. Alle info via de site.
Johan D
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2013, 16:59

Re: Papillair Schildkliercarcinoom > Follow Up!

Bericht door Johan D »

Uiteindelijk hebben de artsen me gerustgesteld. 0.2 of 0.3 > dit is bijzonder laag!

Binnen 6 maand is mijn volgende controle. Ik hoop uiteraard dat het dan bvb geen 0.8 geworden is. Indien zo wordt er een tg-bepaling na stimulatie (Thyrogen) uitgevoerd.

Inmiddels informeer ik jullie graag mbt mijn initiatief Cyclo4Cancer voor meer wetenschappelijk kankeronderzoek. Alle info vinden jullie terug op de site

Je vindt er onder de rubriek verhalen tevens mijn ervaring met de diagnose schildklierkanker. Het document draagt de titel 'Over twijfelen en doorzetten'. Onder de titel 'Mijn verhaal, Sarah' lezen jullie de ervaringen van een lotgenote. Heb je zelf interesse om jouw verhaal er te publiceren : stuur dan gerust een mailtje naar cyclo4cancer apestaartje hotmail.be
Hoe ik schildklierkanker een plaats probeer te geven kun je lezen op mijn blog.

Omdat meer wetenschappelijk kankeronderzoek belangrijk is richtte ik het intiatief 'Cyclo4Cancer, voor meer wetenschappelijk kankeronderzoek' op. Alle info via de site.
Reiziger
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2013, 16:39

Re: Papillair Schildkliercarcinoom > Follow Up!

Bericht door Reiziger »

Goed dat je bent gerustgesteld Johan, ik hoop ook dat het laag blijft!

En erg leuk dat je bezig met een initiatief of mensen met kanker te helpen.
Plaats reactie