Stem en operatie

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hallo Myra.

Ja, wie weet wat er nog voor ontwikkelingen komen op stembandgebied! Laten we dat maar hopen!

Ik denk ook wel dat een osteopaat voor ontspanning kan zorgen. De logopedist heeft bij mij ook wel eens gekeken of ik spanning in dat gebied had.
Hij vond dat het heel ontspannen aan voelde. Ook heb ik aan de fysio gevraagd of hij met acapunctuur iets voor mij kon betekenen. (Hij is tevens acapuncturist). Maar hij kon er niets mee jammer genoeg.

Ben je weer aan het lopen en zo ja gaat het goed?

Op mijn werk hoef ik om te beginnen maar 2 uur op mijn werkdagen er te zijn. En dan kom ik als extra, dus dat is wel fijn, als het niet gaat kan ik altijd weg. Zo gaan er steeds meer uren bij komen. Hoe snel dat gaat ligt natuurlijk aan mijzelf. Voor nu waren die 2 uurtjes genoeg, maar wel fijn om er weer te zijn!

Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Hoe doe je dat met praten voor de klas?

Ik was gisteren met vrienden uit eten en had mijn stemversterker niet mee. Ik heb het gevoel dat iedereen me dan kan horen (is ook zo volgens echtgenoot). Maar ik kan niet boven het geroezemoes uitkomen, moet dan zo'n moeite doen om ook maar een beetje verstaanbaar te zijn! :(

Lopen gaat niet zoals ik wil, heb wéér last van mijn achillespees. Ik wil ook te veel en te snel volgens de fysio, dus zondag maar eens proberen langzamer te lopen en oefeningen tussendoor te doen. Ik had een aantal wedstrijden die ik de komende tijd had willen lopen, maar dat heb ik maar uit mijn hoofd gezet.

groetjes
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Het opbouwen van de uren in de klas gaat best wel langzaam. Volgende week ga ik de hele morgen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Die 2 uurtjes waren eigenlijk al genoeg. Maar ja, je moet het ook opbouwen. Mijn conditie is ook een stuk minder.
In de klas zijn we altijd met 2 mensen, het is speciaal onderwijs, dus best wel pittig! Mijn stem doet het op zich best goed, echt hard praten gaat niet echt. Maar dat doe ik van nature al niet, ik loop liever naar de kinderen toe. Maar ik kom wel lucht tekort bij veel praten en inspanning. En daar wordt je ontzettend moe van. Ik ben ook nog niet helemaal stabiel op mijn benen en dat moet je echt wel zijn, je moet letterlijk en figuurlijk stevig in je schoenen staan!
Myra, succes met het lopen en niet forceren hoor!

Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Hoe is het gegaan met een hele morgen?
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Op zich ging het best goed. Maar het is niet de realiteit omdat ik als extra erbij ben werk ik met een klein groepje kinderen wat natuurlijk ideaal is. Kom ik echt weer terug in de klas dan ziet het er toch wel even anders uit. Afgelopen vrijdag hadden we carnaval op school, het was wel gezellig maar voor mij eigenlijk te veel. Moest ook nog een eind lopen, wat mijn knie gelukkig best aan kan, maar mijn lucht tekort speelt al op als ik gewoon flink doorstap. Dan ben ik echt kapot, dus ik was blij dat geen hele dag moest! Nu een weekje vakantie....

Hoe gaat het met jou Myra? Ben je weer aan het lopen? Dat vind ik zo super knap van je! Misschien moet ik eens beter mijn best doen om mijn conditie eens goed op te bouwen :idea:
Liefs, Inge.
theogalgenbeld
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2016, 17:02
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Stem en operatie

Bericht door theogalgenbeld »

Weet wat het is, ben zelf als baby van 7 maand geopereerd aan de de schildklier, om dat ik struma had.
Wens je heel veel sterkte
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Ik ben inderdaad weer aan het lopen, maar moet me zelf steeds bestraffend toespreken omdat ik te lang en te snel wil en dan reageert mijn achilles weer negatief.

Ik ga woensdag naar een osteopaat om te kijken of die iets aan mijn strottenhoofd kan doen w.b. ontspanning en misschien meer lucht.
Ik laat het je weten.

liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Hoe gaat het?
Wat zei de osteopaat er van? Kan hij iets voor je betekenen?
Dat zou erg fijn zijn.
Kun je je een beetje inhouden met het lopen? Of gaat het nu beter met je blessure?





Afgelopen woensdag moest ik op controle voor mijn knie. Alles was prima in orde zei de arts, de klachten die ik nog had zouden vanzelf verdwijnen. Over een jaar terugkomen en dan ook een foto maken van de andere knie.
Hij had me supersnel weggewerkt! Het was 1 uur uitgelopen dus zit je daar echt super lang te wachten en binnen 5 minuten stond ik weer buiten met nog vragen! Hij gaf me al een hand toen ik nog aan het praten was en keek tegelijk op de computer naar de volgende. Echt niet netjes :?

Ben nu voor halve dagen op school en loop echt tegen mijn "lucht" op. Mijn knie doet het wel steeds beter. Weet echt niet waar het naar toe moet.
Gelukkig heb ik geen bijna stik ervaring meer gehad, maar ben er wel steeds op bedacht met hoesten en eten en drinken. Zo bang ben ik er voor.

Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Wat een hork!
Kan je niet ergens een klachtenformulier invullen? Dat kan in ons ziekenhuis wel.

Ik ben nu drie keer naar de osteopaat geweest. Ik vond/vind het heel bedreigend dat hij aan mijn strottenhoofd komt. Ik heb de neiging om zijn handen weg te trekken, maar ja, ik ben daar voor herstel, dus onderga ik het maar. Hij voelt verbetering, veel meer ontspanning. Ik voel dat een beetje, de eerste twee keer had ik de dag erna heel veel last van mijn schouder- en halsgebied, de laatste keer ging het beter. Ik moet zelf ook regelmatig mijn strottenhoofd licht heen en weer bewegen. Het kost mezelf ook veel moeite om dat te doen, ik word er een beetje misselijk van.

Lopen gaat beter, mijn achillespees voel ik haast niet meer. Ik moet er wel voor waken dat ik niet te snel, te ver en te hard wil gaan, want dan gaat het weer mis.

Over twee weken moet ik weer voor een scan van mijn levergebied, want dat voelt nog steeds niet goed. Kan ook nog steeds een reactie van de operatie zijn. Maar die is al 4 maanden geleden!

Wat een ellende hè, dat lucht tekort!
Hou je taai,
liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hallo Myra.

Fijn dat het lopen weer beter gaat! We zijn weer in het voorjaar dus dan is het wel fijn als je weer vooruit kunt.

Ook goed dat je hals wat meer ontspannen is. Ben benieuwd of dat ook te merken is aan je lucht? Kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is als iemand aan je strottenhoofd zit en dat je er misselijk van wordt.

Wat spannend dat je nu weer een scan moet maken van je lever. Dus je hebt nog steeds last? Hopelijk komt het nog van de operatie.
Laat je weten hoe het gaat?

Ik heb geen klacht ingediend, maar als ik weer terug moet komen (over 1jaar pas!) zeg ik het wel. Gelukkig gaat het heel goed met mijn knie, het voelt steeds beter.
Myra heel veel sterkte met de scan.

Liefs, Inge.
Plaats reactie