Stem en operatie

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Stem en operatie

Bericht door mathilde »

Toch wel bijzonder hoor die operatie.
Ik wens je een spoedig herstel en houd ons maar op de hoogte
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Stem en operatie

Bericht door Jenny »

Beterschap Myra!
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Toen ik fietste had ik het idee dat ik meer lucht had. Maar toen ik zondags ruim twee weken na de operatie een rondje ging wandelen/dribbelen, viel me dat toch wel tegen. Maar misschien dat de narcose eerst nog uit mijn lijf moest. Ik was van plan dinsdags weer te gaan hardlopen en dan donderdags naar de baantraining te gaan. Maar dat pakte anders uit. Ik zat zondags lekker in de tuin toen een ekster de jonge mereltjes die in hun nest in de boom in onze tuin zaten, wilde aanvallen. Ik erop af, maar struikelde en viel met mijn borst op de houten tuinpaaltjes (die gelukkig al heel oud en vermolmd zijn en afbraken) en met mijn knie op straat. Behalve een pijnlijk borstbeen, dikke pols en allerlei schaafplekken, werd mijn knie zo dik als een voetbal en zijn we maar naar de buisartsenpost gegaan waar we doorgestuurd werden naar de EH van het ziekenhuis om te kijken of mijn knieschijf gebroken was. Gelukkig was hij dat niet, wel zwaar gekneusd. Ik kreeg een tetanusinjectie en een drukverband om mijn knie dat twee dagen moest blijven zitten en het advies om de eerste dagen zoveel mogelijk mijn been hoog te houden. Mijn andere verwondingen werden nagekeken, mijn pols en borstbeen zijn ook gekneusd. Nou, daar ben ik mooi klaar mee! Mijn knie doet gigantisch pijn,ik kan niet fietsen, een beetje lopen maar als ik een wedstrijdje met mijn 95 jarige moeder en haar rollator zou houden zou zij me glansrijk verslaan. Door het gekneusde borstbeen kan ik alleen op mijn rug slapen en doet zo'n beetje elke beweging pijn.Ik zal er z'n drie tot zes weken zoet mee zijn. Ik heb mijn inschrijving voor de Dam tot Dam al geannuleerd. 14 Augustus moet ik voor controle naar het AMC en kan dan dus niet vertellen of de operatie wat betreft hardlopen en inspanning heeft geholpen.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Stem en operatie

Bericht door laura »

hoi Myra,

Wat een vreselijke pech en ellende.
Hoop dat alles voorspoedig herstelt en geneest!
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Stem en operatie

Bericht door Jenny »

Myra,

Wat een pechvogel ben jij! Ik wens je van harte beterschap! Die Dam blijft wel staan hoor.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Stem en operatie

Bericht door mathilde »

Wat jammer nu.
Maar het is wel waar, gekneusde ribben, of borstbeen, tja, dan kan je inderdaad niet veel doen.
rust is nu geboden, jammer.... De moed maar niet verliezen.
Net zoals Jenny al zei, die Dam blijft bestaan.
Liefs Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Lang geleden dat ik wat me van heb laten horen. De site lag er toen uit en ik kwam er niet meer toe. Ondertussen heb ik weer in het ziekenhuis gelegen, nu om en levercyste leeg te laten halen (kwam twee liter uit). Helaas is die weer vol en ik wacht op een oproep om het nog een keer te laten doen. Lukt die tweede keer ook niet, dan volgt een operatie.
Wat betreft stem en stemband: ik heb nog steeds te weinig lucht en moet nu 28 juli voor een second opinion naar het VU.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Stem en operatie

Bericht door mathilde »

hallo Myra
hoe kom je nu aan zo'n grote levercyste?
Heel vervelend dat je nog steeds te weinig lucht hebt. Komt dit door te lage capaciteit van de longen ook nog door de val?
Ik wens je veel sterkte hoor.
liefs Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Het schijnt dat veel meer mensen levercystes hebben en die worden meestal bij toeval ontdekt. Als ze geen last geven, doen ze er niets aan. Ik heb een aantal kleinere en drie grote. Volgens de artsen geeft de grootste de problemen, dus die wordt nu weer behandeld.

Dat ademtekort komt omdat de verlamde stemband nog steeds een deel van mijn luchtpijp blokkeert. Ik heb een longtest gehad en daaruit bleek dat mijn longen 130% meer inhoud hebben dan leeftijdgenoten. Daar ligt het dus niet aan :D
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hallo Myra.

Wat krijg jij ook veel voor je kiezen zeg!
Dus het heeft allemaal niet geholpen voor je stem en je lucht.
Ik hoop dat ze toch nog iets voor je kunnen doen.
Toen ik net geopereerd was en ook een stemband verlamming er aan over heb gehouden heb ik veel steun gehad aan jouw verhaal.

Nu blijkt dat mijn kortademigheid toch ergens anders vandaan komt en krijg ik donderdag een ct scan.
Myra, heel veel sterkte!
Groetjes, Inge.
Plaats reactie