Stem en operatie

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Hoi Inge,

Ja die gebruik ik nog steeds. Helaas niet meer bij mijn moeder, want die is 8 november overleden. Ze heeft de prachtige leeftijd van bijna 99 gehaald, maar toch missen we haar erg. Misschien juist wel omdat ze zo lang geleefd heeft.

Voor de verjaardag van mijn echtgenoot hadden we met kinderen en kleinkinderen een brunch. Er waren meer jarigen en het was erg lawaaiig. Toen heb ik de versterker ook gebruikt, want anders had helemaal niemand kunnen horen wat ik te vertellen had. (niet dat ik zoveel belangrijks te zeggen had hoor :lol: )

Overigens is het al een hele tijd geleden dat ik me verslikt heb. Hopelijk blijft dat zo.

liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hallo Myra.

Fijn dat het goed met je gaat!
Ja, het is heel fijn dat je moeder zo oud heeft mogen worden maar het missen blijft. Heel veel sterkte Myra!

Morgen moet ik een echo van de baarmoeder maken en het klinkt kinderachtig maar ik zie er erg tegenop.
Heb sinds mijn schildklieroperatie (daarvoor nooit!) verschillende onderzoeken en een operatie gehad. Ook niet altijd de prettigste onderzoeken, maar nu moet ik er echt niet aan denken...
Liefs Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

En, hoe was de echo?
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

De echo stelde niets voor, alleen dan dat je er niet al te charmant bij ligt!
Ik heb me voor niets druk gemaakt, had ook niet op google moeten kijken en niet naar mijn buurvrouw moeten luisteren.
Gelukkig was de uitslag ook goed :D en dat is het allerbelangrijkste!

Vandaag had ik na een lange tijd weer een "bijna stik ervaring". Gewoon verslikt in een slokje thee. Gelukkig kon ik rustig blijven en door mijn neus ademen. Wel een teleurstelling want ik hoopte dat het nooit meer zou komen, dat er iets in mijn strottenhoofd stiekem veranderd (lees verbeterd) was. Maar niet dus :?
Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Gelukkig dat de echo goed was!
Maar jammer van het bijna stikken.
Heb jij ook als je geeuwt dat het dan net is alsof er in je keel iets mis gaat??
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Inderdaad Myra, het lijkt of er iets verschuift als ik gaap. En als ik eet lijkt het of het strottenklepje hapert, niet bij elke hap gelukkig, maar wel in die mate dat ik echt bewust moet eten. De arts heeft ook gezegd dat de helft van het strottenhoofd ook verlamd is, niet alleen de stemband. Hoe dat kan snap ik niet ;)
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Ook al is het heel vervelend, ik ben toch wel blij dat jij hetzelfde hebt als ik! :lol:
Waarschijnlijk blijven iets stroeve pillen dan ook in je keel steken??
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Hoi Myra.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik op het forum was. Er is niet zoveel nieuws (tenminste op schildkliergebied).
Maar ik ben ook erg blij dat er tenminste iemand is die weet wat ik voel!
Zoals b.v. bij de tandarts met een halve luchtpijp, echt niet leuk! Ik moest 2 kronen en een brug, dus dan zit je lekker lang in de tandartsstoel.
Het was zooo ongemakkelijk. Ik kreeg er hartkloppingen van. Door de verdoving leek het (of misschien is dat echt zo ) dat mijn neus dicht zat. Ik kreeg het helemaal benauwd :? .
En hoe gaat het met jou Myra? Hoe gaat het met het lopen?
Oh ja, tabletten blijven steken, ik breek ze door als het kan :) .

Liefs, Inge.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Stem en operatie

Bericht door Myra »

Ja, verschrikkelijk: de tandarts. Ik kan niet te veel met mijn hoofd achterover liggen en kokhals zo'n beetje bij alles! :roll:
Arme tandarts.... :lol:
Ik heb een wortelpuntbehandeling bij de kaakchirurg gehad, daar hoef je gelukkig niet met je mond wijd open voor te liggen, maar in de verdoving zit adrenaline, wat een ellende, mijn hart sloeg op hol, ik lag gewoon te stuiteren!

Lopen gaat redelijk, ben weer aan het opbouwen na een achillespees blessure. Het lijkt wel alsof ik dat elk jaar rond december krijg.
Maar goed, ik heb wel brons op het NK 10km gewonnen!
Ik kijk ook weinig meer op het forum. Ik heb ook het idee dat we geen mensen meer kunnen helpen. Alles is wel zo'n beetje gezegd.
We kunnen eventueel ook contact via een PB houden.

liefs
Myra
inge2
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 mar 2015, 21:05

Re: Stem en operatie

Bericht door inge2 »

Inderdaad Myra, alles is gezegd wat ons betreft! W e hebben geen nieuws meer te melden. We hebben leren leven met de gevolgen van de operatie en het valt soms nog steeds niet mee ;) . (zoals b.v. bij de tandarts). Maar ik ben gelukkig en blij :D drie en een half jaar na de operatie!
Myra, je hebt me heel veel steun gegeven, ik was blij dat ik niet de enigste was met die klachten. Dit forum is ontzettend belangrijk geweest voor mij. Zoals het nog steeds voor heel veel mensen is! En ik zal het zeker ook nog wel bezoeken. Myra, heel veel dank voor je steun!
Ik heb een pb voor je, ik hoop dat je het nog ziet.

Liefs van Inge.
Plaats reactie