Lelijk litteken na operatie

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Sylvia1403
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2015, 09:55

Lelijk litteken na operatie

Bericht door Sylvia1403 »

Hoi

Even een update van mijn kant.
17 juni geopereerd waarbij de helft vd schildklier verwijderd is (dit vanwege 2 knobbels waarbij na 2 puncties niet duidelijk was of ze goedaardig waren)
De operatie viel me mee en de knobbels waren goedaardig! Wel bleek dat ik toch hashimoto heb.
Nu is alleen het litteken erg lelijk. Er zitten 2 bulten aan de rechterkant vh litteken (lijkt of er vocht in zit) ook is mn keel boven het litteken wat opgezet en hard.

Heeft iemand enig idee hoelang het duurt voor ik weer een beetje toonbaar ben? :?

Groet Sylvia
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Lelijk litteken na operatie

Bericht door Myra »

Bij mij is ook de halve schildklier verwijderd. dat is bijna 5 jaar terug, maar het litteken (10 cm) is nog wel te zien.
Niet echt opvallend, maar als je het weet zie je het. Aan een kant iets meer dan aan de andere kant.
Ik had alleen een uitwendige hechting aan het begin en het eind, de rest was inwendig. Toen de uitwendige verwijderd waren mocht ik het zachtjes gaan masseren. Ik weet niet precies meer hoe lang het heeft geduurd voor er nog maar weinig van te zien was.
Ik neem aan dat jij voor controle bent geweest, heb je toen gevraagd hoe lang het zou duren en of die hobbels weg zouden trekken?
Ik kan overigens nog steeds niets velen aan mijn hals, dus geen ketting of hoog gesloten kleding.

groetjes
Myra
Plaats reactie