Verkalkte nodussen

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Jennet
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2016, 16:36

Verkalkte nodussen

Bericht door Jennet »

Hallo! Ik woon in Hongarije en bij mij zijn daar ook verkalkte nodussen geconstateerd. Volgens mijn endocrinoloog was het noodzakelijk om me te laten opereren en dat is nu een week geleden gebeurd. Uiteindelijk is er aan één kant alles weggehaald en aan de andere kant is nog een klein beetje blijven zitten. Ben blij dat het allemaal achter de rug is en mijn bijschildklieren zijn gelukkig blijven zitten. Ook m'n stembanden zijn ongedeerd. Wat er ook bij jouw gebeurt, heel veel sterkte!
Jennet
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2016, 16:36

Herstel na operatie schildklier verwijdering

Bericht door Jennet »

Hallo allemaal! Ik ben Jennet en nieuw hier. Ik ben een week geleden geopereerd aan m'n schildklier. Aan de linkerkant is alles eruit gehaald en aan de rechterkant bijna alles. Ik voel me zo na een week best redelijk, ik begin al te wennen aan de medicijnen en merk weinig aan bijwerkingen. Wat me wel opvalt is dat de operatie wond nog wat vreemd aanvoelt. Het ziet er goed uit maar ik heb het gevoel dat ik een brok in m'n keel heb, net alsof er niet uitgehaald is. Wie heeft hier ervaring mee. Hoort dit gewoon bij het genezingsproces en moet ik geduld hebben? Ik neem aan dat de wond van binnen ook de tijd nodig heeft om te genezen. Pijn heb ik gelukkig niet veel meer, alleen af en toe zo'n soort keelpijn gevoel maar dat is goed te verdragen.

Groetjes,
Jennet
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Verkalkte nodussen

Bericht door laura »

hallo Jennet,

Ik heb voor jou een nieuw onderwerp gemaakt en je beide berichten samengevoegd.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
GretaHKramer
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2016, 14:15

Re: Verkalkte nodussen

Bericht door GretaHKramer »

Hallo,
Ik ben ook ruim een week geleden geopereed. Rechts weg gehaald. Net na de operatie voelde ik "ruimte" totdat de pleister eraf gehaald werd en de zwelling op kwam zetten. De zwelling en het gevoel het is niet weg kon paar maanden blijven zei de chirurg. Helaas heb ik nog geen uitslag, zou ik gisteren krijgen maar ze weten niet wat de nodi zijn (harde en zachte). Komt niet vaak voor ze weten het niet, is nu doorgestuurd voor nog verder onderzoek of het goed of kwaadaardig is. Nog 1,5 week spanning dus.....
Plaats reactie