Slok en meteen naar huis?

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Slok en meteen naar huis?

Bericht door warrenscl »

Na de jodium uptake vandaag vastgesteld dat het om een toxisch multinodulaire struma gaat. De enige optie die mij is voorgelegd is de slok. Ik zie verschillende berichten over de slok zelf en het verblijf in het ziekenhuis hierna
Zijn er mensen die meteen na de inname al naar huis mochten of hoelang heeft het verblijf geduurd?
Ik zie op tegen een 'opgesloten' verblijf :o ( om over twee weken zonder mijn kinderen nog maar niet te spreken.... :cry: ).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Slok en meteen naar huis?

Bericht door laura »

hallo,

Je kunt het 't beste navragen bij het ziekenhuis/arts/radioloog.
Het heeft te maken met de dosis, maar ook met hoeveel je uitplast als je opgenomen bent.

Er zijn ziekenhuizen waar je eerst eens kunt kijken hoe de 'slokkenkamer' eruitziet.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
IlonkaDeWilde
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2016, 18:54

Re: Slok en meteen naar huis?

Bericht door IlonkaDeWilde »

Mag ik vragen wat een toxisch multinodulair struma inhoudt.
warrenscl
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 nov 2016, 15:08

Re: Slok en meteen naar huis?

Bericht door warrenscl »

Hoi Ilonka,

ik weet niet alle medische details, maar de schildklier heeft in mijn geval meerdere kleine knobbels, die hun eigen gang gaan. In de vergelijking met de schildklier als kachel zijn er dan een paar radiatoren die zelf lekker opstoken en dus teveel hormoon aanmaken zonder te luisteren naar de thermostaat.
Vaak hebben je dan ook een verdikking in de keel. Ik heb dit al mijn hele leven, maar kennelijk kan het ook pas later klachten geven.
Er zijn vast mensen die je meer details kunnen geven :) .
Plaats reactie