Het even niet meer begrijpen

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
leonie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2013, 14:40

Het even niet meer begrijpen

Bericht door leonie »

Hallo mijn naam is Leonie en aankomend dec is het 4 jaar geleden dat er bij mij folliculair schildklierkanker ontdekt is , de schildklier is uiteindelijk bij de 2e operatie helemaal verwijderd en ook de bijschildklieren , waarna ik de slok heb gehad
ik sta inmiddels regelmatig onder controle en op zich gaat t goed ik zat op een dosis van 0,2 mg thyrax ik kreeg op een gegeven moment last van hartkloppingen en de internist heeft de dosis na aanleiding van mijn waarde verlaagd naar 0,150
Nu heb ik mij hierbij heel lang goed gevoeld ,alleen heb ik de laatste dagen ontzettende last van mijn gewrichten vooral in mijn schouders , armen en heupen , vooral de heupen is het ergste zelfs niet kunnen slapen hierdoor
Nou heb ik vandaag contact gehed met mijn internist en gevraagd of misschien de dosis vd thyrax iets omhoog moet , zij heeft mijn waarde bekeken en de dosis mag inderdaad wat omhoog
Maar wat ik nu niet begrijp , ik lees toch behoorlijk veel van lotgenoten dat je wel degelijk last van je spieren en gewrichten kan hebben , maar toen ik voorlegde aan mijn internist of het ermee te maken kan hebbben , zei ze dat t helemaal niks ermee te maken heb en dat ik dan maar naar de huisarts moet gaan
Ik raak toch een beetje het vertrouwen kwijt als ik van zoveel mensen lees dat het voorkomt dat je last heb van je gewrichten en de arts zegt dat het niet kan

Ik heb mij tot op heden gelukkig altijd wel goed gevoeld en kan ook gelukkig gewoon nog werken 4 dagen in de week , alleen zei mijn gevoel met hoe ik me voelde dat ik toch echt iets telaag zat
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: Het even niet meer begrijpen

Bericht door Jacoline »

Hoi leonie, zelf heb ik een te trage schildklier en ik heb veel last van gewrichtspijn. Ik snap niet dat joiw dokter zei dat het niet aan de schildklier of beter aan het niet hebben van je schildklier kan liggen. Het is namelijk bekend (ook op internet te lezen) dat je met schildklierproblemen last van je gewrichten kan krijgen. Hoe dat kan weet ik niet, daar heb ik geen verstand van;)

Ook ik voelde mij 3 weken geleden opeens veel slechter extreem moe en meer last van spier en gewrichtspijn. Het bleek toen ook dat mijn scholdklier trager was gaan werken dus toen is mijn dosis ook verhoogd...

Nou sterkte
leonie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2013, 14:40

Re: Het even niet meer begrijpen

Bericht door leonie »

Dank je voor je reactie
En ik weet eigenlijk ook wel dat t toch met mijn medicatie te maken heeft , ik heb een aantal keren moeten stoppen met de thyrax voor onderzoek en dan krijg ik ook zo'n last van mijn gewrichten
Ook als je kijkt bij schildklier stichting staat allemaal hetzelfde
Wel jammer want ik ga zo wel het vertrouwen in mijn arts verliezen
Jacoline
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 sep 2013, 15:15

Re: Het even niet meer begrijpen

Bericht door Jacoline »

He ja dat snap ik. Ik loop bij een internist waar ik ook niet erg tevreden mee ben. Ik hoop voor je dat je je met de verhoogde dosis snel beter gaat voelen en minder last zal hebben van gewrichtspijn
Sterkte en groetjes Jacoline
Plaats reactie