welk ziekenhuis

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Ikke73
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:54

welk ziekenhuis

Bericht door Ikke73 »

Ik krijg maandag een punctie van een nodus van 2,8 cm. links zitten er nog een paar van 1 cm en een cyste.
Ik krijg steeds meer last met slikken en een pijnlijk gevoel in mijn hals.
Ik ben zangeres en ook met zingen begint mijn keel steeds meer pijn te doen.
Ik heb gehoord dat er ziekenhuizen zijn die bij het verwijderen van (een gedeelte) van de schildklier de stembanden aan de kant kunnen leggen (ik weet niet hoe dat heet).
Weet iemand in welke ziekenhuizen ze dit doen?
Ik weet natuurlijk nog niet wat de volgende stap is na de uitslag van de punctie maar ik maak me ontzettend veel zorgen. Zingen is m'n passie en ik moet er niet aan denken dat ik straks niet meer kan zingen.
Omdat ik er nu ook steeds meer last van krijg zal er sowieso iets moeten gebeuren wat de uitslag ook is.
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: welk ziekenhuis

Bericht door Bella »

Beste Ikke,

Opvallend genoeg neemt de kans op schade juist enorm toe als er speciale voorzorgen (opzij leggen, buis erin) worden genomen voor de stembandzenuw. Daarom kun je beter op zoek gaan naar de meest ervaren chirurg. Stel gewoon de vraag hoeveel schildklier- en bijschildklieroperaties hij/zij doet per jaar. Minstens twintig, liever meer, is 'n redelijk criterium.

Sterkte,
Bella

o.a.: http://blog.parathyroid.com/vocal-cord- ... d-surgery/
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
Ikke73
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:54

Re: welk ziekenhuis

Bericht door Ikke73 »

Bedankt voor je reactie.
Super spannend allemaal.
Bij de punctie vandaag zat wat bloed dus het is de vraag of het bruikbaar is.moet woensdag even bellen.
2 februari de uitslag. Het kan sowieso niet zo blijven.
Operatie of jodium zijn de opties geloof ik? Maar wat doet jodium met je stem?
Vervelend allemaal
roosjes
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mar 2015, 21:11

Re: welk ziekenhuis

Bericht door roosjes »

Jodium doet niets met je stem. En hangt ook af van de punctie uitslag of ze de operatie of de slok adviseren.

Kennis is na totale schildklier verwijdering 6 maanden haar stem kwijt geweest, is weliswaar een uitzondering maar toch.
Plaats reactie