Jerrry heeft extra operatie en RAI nodig

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Jerry
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2017, 17:48

Jerrry heeft extra operatie en RAI nodig

Bericht door Jerry »

Hallo allemaal,

Ik ben Jerry en 47 jaar oud.

Na 16 jaar schoon te zijn van hodgkin is er in aug 2016 schildklierkanker geconstateerd na een punctie in een lympfeklier van ruim 5 cm doorsnee dus ook uitzaaiingen in de lympfeklieren.

1 november ben ik geopereerd en zijn zowel de schildklier als de lympfeklieren aan de linker kant van de hals verwijderd. Op 30 november heb ik de radioactieve jodium pil (4216 MBq lodine-131) geslikt en 3 dagen in de loodkamer doorgebracht. 12 december de scans gehad en 16 december het slechte nieuws gehad dat ik een extra rondje mag doen met zoals het er nu uitziet een operatie en nog een jodiumbehandeling omdat er nog 2 klieren achter mijn linker sleutelbeen zitten. Na een punctie is bevestigd dat het om kwaadaardige cellen gaat. De operatie willen ze in mei gaan uitvoeren gevolgd door de jodiumbehandeling 4 weken later.

Ondanks de vele klachten van vermoeidheid en pijnen ben ik ondertussen op dringend verzoek van de werkgever sinds 27 december weer 3 morgens in de week aan het werk, wel niet mijn normale werk maar het verzet wel de zinnen even, de tussenliggende dagen heb ik echt nodig om weer bij te komen. Helaas is er weinig begrip , misschien beter een gips been kunnen nemen dat is tenminste zichtbaar.......

Na de jodiumbehandeling gestart met 200 mcg levothyroxinenatrium en dat bleek half jan te weinig te zijn en is toen opgehoogd naar 250 mcg. De tsh was 5.1 en deze zou naar 0.1 moeten is mij verteld.

13 februari opnieuw prikken en 14 februari terug naar de internist voor de uitslagen en dan wordt ook meteen gekeken of de klieren die er nog zitten niet groter geworden zijn, is dit wel het geval dan zal de operatie eerder plaats vinden dan voorgesteld.

Voor nu dus afwachten en afwachten zoals de meeste hier die nog bezig zijn ......

Grt Jerry
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Alsnog even voorstellen

Bericht door rosan »

Hi Jerry,
Wat een nare situatie. Sterkte met de komende behandelingen!!
Betreft je werk.. is er geen bedrijfsarts met wie je kunt overleggen? En een personeelsadviseur? Weinig begrip duidt ook op weinig kennis, denk ik. Ik zou daar wel mee aan de slag gaan!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Jerry heeft extra operatie en RAI nodig

Bericht door laura »

Jerry schreef: 17 jan 2017, 11:30 Hallo allemaal,

Ik ben Jerry en 47 jaar oud.
Welkom Jerry,

Jouw onderwerp verplaats ik naar het subforum Schildklierkanker.
Hopelijk komen er reacties.
De discussies lopen daar geen storm.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Ikke73
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:54

Re: Jerrry heeft extra operatie en RAI nodig

Bericht door Ikke73 »

Heel veel succes en sterkte gewenst!
Raar dat er weinig begrip is op je werk terwijl je toch zon heftige ziekte hebt. Ze mogen blij zijn dat je toch nog 3 ochtenden kunt komen werken.
Laat je niet gek maken!
Jerry
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2017, 17:48

Re: Jerrry heeft extra operatie en RAI nodig

Bericht door Jerry »

Ikke73 schreef: 19 jan 2017, 16:20 Heel veel succes en sterkte gewenst!
Raar dat er weinig begrip is op je werk terwijl je toch zon heftige ziekte hebt. Ze mogen blij zijn dat je toch nog 3 ochtenden kunt komen werken.
Laat je niet gek maken!
Ik doe mijn best maar dat valt niet altijd mee gelukkig staat de arboarts aan mijn kant en snap deze beter hoe het zit
Ikke73
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2017, 18:54

Re: Jerrry heeft extra operatie en RAI nodig

Bericht door Ikke73 »

Heel veel sterkte x
Vonne
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2015, 12:06

Re: Jerrry heeft extra operatie en RAI nodig

Bericht door Vonne »

Jeetje, het zit je behoorlijk tegen.
Hoe is het met je 2e rondje? Ben je er intussen al doorheen of zit je er nog middenin?
Heel veel sterkte man!
Jerry
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2017, 17:48

Re: Jerrry heeft extra operatie en RAI nodig

Bericht door Jerry »

Hey Vonne,

Ik ben hier een tijdje niet geweest maar de 2e ronde zit er idd op, in april operatie gehad die niet helamaal vlekkenloos ging , door een lekkend lymfevat moet ik een paar dagen langer blijven. Voor de operatie zijn er naalden gezet in de 2 betreffende klieren met kanker met draadje die uit mijn nek staken zodat de chirurg kon zien wat er weg moest. Bij de wond controle werd vertelt dat er 8 lympfe klieren verwijderd waren waarvan 1 met kanker...... ja idd 1 en niet 2 🤔. Verklaring chirurg was dat door de RAJ al een plek weg zou zijn.

In mei de RAJ en deze was even 2 keer zo zwaar als de eerste . En hierop volgde de scan en de uitslag en ...... helaas idd een klier gemist met kanker , nog een operatie erachteraaan om deze klier weg te halen . Bij de echo bleek dat deze klier al flink gegroeid was en door de RAJ konden ze de klier localiseren met een speciaal apparaat. Met dit apparaat om radioactiviteit op te sporen ben ik ook geopereerd in juni.

Vandaag 2 weken terug kreeg ik weer een zwelling in mijn nek en weer bultjes gevonden , ondertussen is de echo en punctie al geweest en zal ik deze week de uitslag krijgen .

Afwachten blijft dus......

Grt Jerry
Plaats reactie