Nodus van 5 x 6 cm verwijderd

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Ryanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:41

Nodus van 5 x 6 cm verwijderd

Bericht door Ryanne »

Ik ben Ryanne, 31 jaar, getrouwd en moeder van 2 jongens van 3 en een meisje van 4 maanden.
Mijn verhaal in verkorte versie;
Tijdens mijn zwangerschapsverlof viel me ineens op dat m'n nek zo dik was. Naar de huisarts gegaan, niets mis met m'n schildklierwaardes, dus door naar het ziekenhuis voor een echo. Hier werd een knobbel op m'n schildklier gezien van 5x6 cm. Bij een volgende afspraak in het ziekenhuis een punctie gehad; uitslag goedaardig.
Maar vanwege het formaat van de nodus toch het advies de linkerhelft van m'n schildklier te laten verwijderen. Dit is inmiddels gebeurd. Bijna 2 weken geleden (dinsdag) heb ik de operatie gehad en het gaat nu steeds beter. De grootte van het litteken valt me wel tegen! Aankomende maandag worden de hechtingen verwijderd en krijg ik de uitslag van de patholoog. Toch nog even spannend dus...
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Nodus van 5 x 6 cm verwijderd

Bericht door Myra »

Na een tijdje zie je niets tot bijna niets meer van het litteken.
Het is inderdaad geen kleine snee die ze maken, die van mij was 11 cm. Die is trouwens inwendig gehecht en ik had alleen een hechting aan het begin en het eind. Jij hebt er meer?
Mellie
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 okt 2013, 13:18

Re: Nodus van 5 x 6 cm verwijderd

Bericht door Mellie »

12 jaar geleden is er bij mij voor het eerst een bijschildklier verwijderd.
De internist in het streekziekenhuis stuurde mij door naar Dijkzigt. Hier zat een arts die de operatie voor 100% goed kon uitvoeren, werd mij verteld. Oeps, wat voor operatie moest dat dan wel niet zijn? En inderdaad, geopereerd en een flinke snede in de hals, mooi in een halsplooi zodat er haast niets van valt te zien.

3 jaar geleden moest er weer een bijschildklier uit. Nu geopereerd in AMC, en dezelfde litteken is gebruikt.
En wederom valt dit litteken haast niet op.
Sinds 2010 bekend met Hashimoto, nog bezig met de juiste instelling medicatie.
3 bijschildklieren operatief verwijderd wegens persisterende recidiverende hyperparathyreoidie
12-2013 endometriose ontdekt na baarmoederverwijdering.
Ryanne
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:41

Re: Nodus van 5 x 6 cm verwijderd

Bericht door Ryanne »

Mijn litteken ziet er inmiddels ook netjes uit vind ik! Gelukkig maar...

Nu zit ik met het volgende en ik ben benieuwd of dit voor iemand herkenbaar is.

Zoals ik eerder schreef is dus de linkerhelft van m'n schildklier verwijderd, maar nu is het zo dat de rechterhelft van m'n schildklier steeds groter lijkt te worden. Je voelt daar nu echt een zwelling. Zijn er meer bij wie een halve schildklier is verwijderd en waarbij de overige helft zo groot werd?
Doortje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014, 10:29

Re: Nodus van 5 x 6 cm verwijderd

Bericht door Doortje »

Ryanne schreef:Mijn litteken ziet er inmiddels ook netjes uit vind ik! Gelukkig maar...

Nu zit ik met het volgende en ik ben benieuwd of dit voor iemand herkenbaar is.

Zoals ik eerder schreef is dus de linkerhelft van m'n schildklier verwijderd, maar nu is het zo dat de rechterhelft van m'n schildklier steeds groter lijkt te worden. Je voelt daar nu echt een zwelling. Zijn er meer bij wie een halve schildklier is verwijderd en waarbij de overige helft zo groot werd?

Twee weken geleden ben ik geopereerd de revhter schildklier is verwijderd tergtote van 5.5 bij 7 cm
Litteken is erg mooi maar boven litteken is het nog erg dik, geen vocht meer maar lijkt wel of de linker schildklier ook groot is.
Chirurg was vande week ook niet geheel tevreden daar heb ik over 6 weken weer een afspraak.
Zou eigenlijk ook van strumazol afmogen maar moet dit nog blijven slikken. Raar? Heb dus ook het vermoeden dat linkerkant ook niet goed is. Over 3 weken op controle bij internist hoop dat meer te horen.
Vonne
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jul 2015, 12:06

Re: Nodus van 5 x 6 cm verwijderd

Bericht door Vonne »

Heel interessant onderwerp voor mij en mijn situatie. Ik ben dus reuze benieuwd naar de vervolgverhalen van de posters hier. Maar zoals ik in meerdere topics zie, houdt het verhaal vaak plotseling op en weet je niet hoe e.e.a. verder gaat. Deze is van 2 jaar geleden, dus een vervolg zal er niet komen, denk ik. Dat vind ik best jammer.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Nodus van 5 x 6 cm verwijderd

Bericht door Teun »

Misschien via een pb tje vragen hoe het verloop is geweest?
Plaats reactie