Goedaardig gezwel

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
elloes
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2017, 11:41

Goedaardig gezwel

Bericht door elloes »

Ik heb een goedaardig gezwel op mijn schildklier, linkerhelft, het gezwel was in februari al bijna 6cm. Een operatie zou dus wel nodig zijn, maar ik twijfel omdat de dokter spreekt dat hij misschien de ganse schildklier zal moeten verwijderen. Dat ik dus voor de rest van mijnleven een pilletje zal moeten nemen. Ik heb hier wat schrik voor...
het gezwel was in maart/april/mei heel duidelijk te zien aan de buitenkant, maar nu sedert, enkele weken is het precies niet meer zichtbaar en heb ik precies het gevoel dat het gezwel terug afneemt in volume. Heeft er iemand hier ook ervaring mee? Wat zouden jullie doen? Operatie of niet? Afwachten of het gezwel nog verkleint? graag jullie reacties, ik zit in 2strijd...
Starry
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2017, 14:59

Re: Goedaardig gezwel

Bericht door Starry »

Hoi Elloes,
Allereerst moet u weten wat soort het gezwel dat u heeft, is dat een solide of een cystische nodus . en weet u al het resultaat van FNA / Punctie ? als Bethesda 2 (Benigne) dan kunt u aan je endocrinoloog / internist voor Ethanol Ablatie vragen in plaats van hemithyroidectomie (operatie om de helft van uw schildklier te verwijderen). success.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Goedaardig gezwel

Bericht door laura »

elloes schreef: 12 jul 2017, 16:57 Ik heb een goedaardig gezwel op mijn schildklier [...]
Misschien is dit een optie: https://schildkliertje.blogspot.nl/2016 ... rdige.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie