Wachtijden operatie

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
claudine
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2016, 08:09

Wachtijden operatie

Bericht door claudine »

Is er iemand bekend met de gemiddelde wachttijd voor een tweede operatie. Ik wacht nu al 3,5 maand en nog geen zicht op een datum.
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Wachtijden operatie

Bericht door rosan »

Dat lijkt me heel vervelend om zo lang te moeten wachten. (En dus langer in onzekerheid).
Ik weet niet veel af van de gemiddelde wachttijden voor een dergelijke operatie. Maar, waar sta je op de wachtlijst?
Er stond een aantal weken terug wel een flink artikel in de krant dat wachttijden heel veel kunnen verschillen tussen verschillende ziekenhuizen. Je zou eens kunnen informeren of je ergens ander eerder terecht kunt? Of wil je graag bij hetzelfde ziekenhuis blijven als operatie nummer 1? (kan ik me heel goed indenken...)
claudine
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2016, 08:09

Re: Wachtijden operatie

Bericht door claudine »

UMCG en ja het is wel zo prettig als ik daar zou kunnen blijven.
Als ze nu van te voren zeggen het duurt bijv 4 maanden dan kan je daar rekening mee houden.
Er wordt echter niets gezegd mag iedere 2 weken bellen/mailen.
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: Wachtijden operatie

Bericht door Bella »

Claudine, je zou je zorgverzekeraar kunnen bellen. Die doen aan wachttijdbemiddeling, heel actief. Dat zijn ze namelijk verplicht. Alleen weten de meeste patiënten dat niet. Onlangs werden zorgverzekeraars daarvoor op de vingers getikt: ze moeten die mogelijkheid veel duidelijker aan hun verzekerden bieden...

Sterkte!
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Wachtijden operatie

Bericht door rosan »

Eens! En het moet ook sowieso naar je gecommuniceerd worden. Moet niet zo zijn dat jij om de twee weken zelf moet informeren... Niet oke!
Starry
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2017, 14:59

Re: Wachtijden operatie

Bericht door Starry »

Bij Erasmus MC Ik moet bijna 5 maanden wachten voor mijn RFA-behandeling, Efficiënt en georganiseerd ? Zeker niet !!
Plaats reactie