Ik ga niet opereren !!

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Ik ga niet opereren !!

Bericht door sjenaj »

Goedemorgen..

Een jaar geleden is er bij een toevalsbevinding een nodus op mijn schildklier ontdekt....ik heb totaal geen klachten ...niet van de schildklier en niet van de nodus ...gelukkig.
De punctie geeft Bethesda 4 weer ...advies is voor mij de halve schildklier eruit voor nader onderzoek.
Ik heb dit geweigerd en nu blijk ik toch maar een groot vraagstuk voor de artsen te zijn.
Ik begrijp dit wel maar dat het nog steeds 70/80% GEEN kanker is is mij voor de reden om niet de zware operatie ondergaan omdat mijn gezondheid nu al niet echt goed is..
Ik ben me ervan bewust dat de professor met het protocol te maken heeft ...
Gister heb ik weer een gesprek gehad en tja ik merk dat het me wat onrustig maakt ondanks dat ik achter mijn standpunt sta...
Zijn hier meer mensen die geweigerd hebben...volgens mijn arts is dit nl nog niet eerder voorgekomen :(
Ik hoop ervaringen van jullie te lezen..
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik ga niet opereren !!

Bericht door Teun »

Ik heb weinig kaas gegeten van de noduli, maar als je 70-80% kans hebt dat het niet kwaadaardig is dan betekent het ook dat het 20-30% kans is dat het wel kwaadaardig is. Dit ter overweging van je keuze.

Ik begrijp je angst voor de operatie, maar merk ook je twijfel of je er goed aan doet om het niet plaats te laten vinden. Mag ik ook weten waarom je deze keuze tot nu toe hebt gemaakt en waarom je nu twijfelt?
Wordt je nu regelmatig gecontroleerd op de ontwikkeling van je nodus? Voor mij is dit pure nieuwsgierigheid om kennis te verzamelen. Ben hongerig naar zoveel mogelijk kennis rondom schildklieraandoeningen.
Hoop dat iemand anders meer voor je kan betekenen.
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Re: Ik ga niet opereren !!

Bericht door sjenaj »

Hoi Teun...

Dank voor je reactie..
IK heb me niet laten opereren omdat ik eigenlijk alle voordelen op mijn kant heb..
Geen klachten...toevalsbevinding....nodus die niet groeit.....
Ik heb uitvoerige gesprekken met mijn eigen huisarts gehad en we hebben ons er samen in verdiept.
Ik wil wel opereren maar niet in etappes en of de waarde moet al stijgen naar 6.
Dan is mijn keuze snel gemaakt..
De professor zegt...de kans om een prijs in de loterij te winnen...in MIJN geval...is groter dan dat het kanker is.
Het protocol zegt ...opereren! ik zeg ik ben mens en geen protocol...
Sorry ik ben wss een lastige patient :)
Ik twijfel omdat ik gister weer op gesprek ben geweest en denk dan...doe ik hier goed aan....
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ik ga niet opereren !!

Bericht door Teun »

Als je toch samen met je huisarts alles op een rij hebt gezet en tot deze keuze bent gekomen en verder is er niets veranderd lijkt het me toch oke?
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Re: Ik ga niet opereren !!

Bericht door sjenaj »

Zou je wel denken he:)
Ik hoopte hier mensen tegen te komen die mss ook die keuze hebben gemaakt en hoe dat verder ging :)
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Re: Ik ga niet opereren !!

Bericht door sjenaj »

Mijn bericht heeft een tijdje een slotje op gestaan dus nu hoop ik dat er toch nog mensen zijn die nog reageren :)
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Ik ga niet opereren !!

Bericht door Myra »

Misschien heb je iets aan al mijn verhalen en reacties erop in Stem en operatie?
Plaats reactie