Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
JP47
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2014, 19:08

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door JP47 »

Hallo, ik ben JP, Belgische man van 67 jaar, en ik heb in de loop der jaren al 3 keer een jodiumkuur in de isoleercel gehad.
Indien interesse, bij schildklierkanker vindt je mijn verhaal terug.
Het is inderdaad zo dat je een slechte smaak krijgt na de inname vd pil, en het eten gaat met tegenzin.
Dat blijft nog wel enkele dagen hangen, maar dat verbetert dag op dag en gaat stilaan over.
Bij ons gaven ze geen zuurtjes, maar wel een drankje met poeder op basis van geconcentreerd citroen, dit om de speekselklieren aan te wakkeren, en veel veel drinken om de radioactiviteit zo snel mogelijk te kunnen uitplassen.
De laatste keer mocht ik naar huis de derde dag... dit was op 31 december.
Dat betekende geen menselijk contact op minder dan 1-2 meter gedurende minstens 1 week, dus geen Nieuwjaarsknuffels, en zeker geen kinderen of zwangere vrouwen aanraken... best vervelend.
Maar een paar weken later ben je alles vergeten, allee ik toch, JP
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Marianne »

Sterkte met alles Anna!
Ik heb het ook allemaal meegemaakt en met mij gaat het heel goed.

Gr. Marianne
anna
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:07

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door anna »

dank je marianne groetjes
Dewi
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2013, 13:16

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Dewi »

Anna, heel veel succes morgen!
anna
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:07

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door anna »

hey dewi ik ben van gisteren terug thuis ! wat ben ik blij het is toch niet niks he zo eenzaam pfffffffffff heb nu wel last van droge mond en neus , pijn aan mijn tandvlees en tong , misselijk, heb ook constant het gevoel dat er vanalles vast zit in mijn keel ook precies een brok in mijn maag ! en voorduuren pijn achter tussen mijn schouderbladen dit had ik wel ook al twee weken voor de theraphie ! maar ik blijf er voor gaan mis wel mijn kleinkinderen en kinderen die afstand houden van iedereen is niet plezant he !! hoe gaat het met jou ??? groetjes anna
JoyceW
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 nov 2013, 19:24

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door JoyceW »

Hoi Dewi, jij zit er dus middenin...voor mij is het inmiddels 13 jaar geleden en heb toen ook 2 keer in de bunker gezeten. Mijn kinderen waren toen 8 jaar en 10 maanden dus nog een baby in huis dat viel me ook heel zwaar. ik hoop dat je het nu achter de rug hebt en weer lekker van je gezin kan gaan genieten. Grts Joyce
Dewi
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2013, 13:16

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Dewi »

Dag Anna,

Gelukkig ben je weer thuis. Ik hoop dat de bijwerkingen al wat zijn afgenomen en dat je kan genieten van het mooie weer (de afgelopen twee dagen heeft hier de zon lekker geschenen). Kan je oudste het een beetje begrijpen dat je afstand moet houden? Ik snap heel goed dat je je kinderen en je kleinkinderen mist, ze zijn immers elke dag bij je. Gelukkig kan je nu in elk geval dagen aftellen. Blijf in elk geval goed drinken!

Zelf moet ik aanstaande woensdag naar de endocrinoloog voor de uitslag van de echo. Mijn man moet werken, dus mijn vader gaat mee (mijn moeder past op de jongste en brengt de oudste naar school). De waslijst met vragen over o.a. de tg, pijnlijke gewrichten en oedeem zal daarbij ook niet ontbreken.
Dewi
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2013, 13:16

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Dewi »

Hoi Joyce,

Bedankt voor je berichtje. Gelukkig geniet ik door alles wat ik meemaak des te meer van ons gezin en het lesgeven aan mijn leerlingen. Helaas weet ik nog niet waar ik sta, gezien mijn Tg waarde de laatste tijd hoger is geworden. Natuurlijk baal ik wel eens, maar we blijven positief denken.
anna
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:07

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door anna »

hey dewi ik wens je heel veel succes voor morgen !!!!! groetjes anna
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Marianne »

Succes morgen Dewi!
En goed dat je een lijstje bij je hebt, doe ik ook altijd!

Groetjes, Marianne
Plaats reactie