Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Dewi
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2013, 13:16

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Dewi »

Even lekker eruit na een hectische week. Mijn vragenlijstje met de endocrinoloog doorgenomen, helaas kon op het gros van mijn vragen geen antwoord gegeven worden. Moet worden doorgenomen met het team van artsen, gelukkig is nu al wel eerder bloedgeprikt. Ze was zelf ook wel benieuwd naar mijn Tg waarde. Nog even wachten dus, heb 12 maart een telefonisch consult en hoop dan meer te weten. Nu in elk geval genoeg afleiding, zijn op skivakantie in Tsjechië. Helaas is de sneeuw alleen vroeg in de ochtend nog in een redelijke conditie.
anna
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2014, 19:07

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door anna »

hey dewi ik hoop dat je telefoontje morgen goed nieuws zal zijn !!! succes xxx
Dewi
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2013, 13:16

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Dewi »

Moest even eea laten bezinken. Geduld is iets wat je, zo ervaar ik, met schildklierkanker niet genoeg kan hebben. Uit het bloedonderzoek was naar voren gekomen dat de Tg waarde wel was gedaald, maar nog niet voor de helft. Omdat de zes maanden er nog niet op zitten, moest ik geduld hebben en is er afgesproken dat ik eind mei/ begin juni opnieuw geprikt zou moeten worden. Wanneer de waarde dan niet voldoende gezakt zal zijn of zelfs gestegen, zal via een echo mijn luchtpijp nog eens specifiek bekeken worden( pas daarna wordt er een plan bedacht).Tijdens de laatste jodium scan was immers daar nog restweefsel te vinden.
Weer wachten dus... Gezien de zes maanden er 11 mei al opzitten, heb ik voor begin mei een afspraak gemaakt. Er lopen nakijk een aantal zaken door elkaar. Helaas gaat het met mijn stemband weer wat minder en zal ik daar binnenkort ook aan geholpen moeten worden. Op zich was dat wel te verwachten, gezien het zuur dat opgespoten is van tijdelijke aard is en ik eigenlijk al in de reservetijd zit. Daarbij komt dat het oedeem in mijn hals stagneert, waardoor ik ook daar aardig wat last van heb. Met mijn therapeut proberen we nu een oplossing te bedenken door te tapen.

Ach ja, het kan altijd erger denk ik dan ...
Dewi
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2013, 13:16

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Dewi »

Afgelopen donderdag weer bericht gehad vanuit het ziekenhuis. Mijn Tg-waarde is net voor de helft gezakt. Op de echo was alleen de bron nog niet te zien. Helaas hadden ze de speekselklieren niet in de beelden meegenomen, gezien deze nog steeds pijnlijk en opgezet zijn. Verder zijn in mijn urine de ene keer witte bloedcellen en de andere keer eiwitten te vinden. Wel iedere keer op het randje van toelaatbaarheid, maar toch wel vreemd. Mijn energieniveau is af en toe belabberd en mijn stem valt steeds vaker weer weg.

Goed, genoeg geklaagd. Gelukkig is het schooljaar snel ten einde en word ik aanstaande maandag weer aan mijn stemband geholpen. En dan... Op naar de vakantie, eind augustus zien we dan wel verder..
Dewi
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2013, 13:16

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door Dewi »

Het is nu officieel bevestigd door de kno-arts, door de laatste jodiumkuur zijn mijn speekselklieren chronisch ontstoken. Iets waar eigenlijk niets aan te doen is, maar wel pijnlijk is. Soms zijn ze wel twee vingers dik en is het moeilijk om mijn nek te draaien. Weer een mankementje erbij dus. Helaas is het hyaluronzuur op mijn linker stemband ook weer zo aan het afbreken dat er nu sneller gedacht wordt aan een permanente oplossing: thyroplastiek. Natuurlijk wist ik dat dit er aan zat te komen, had alleen gehoopt dit later te kunnen doen (gezien de telefoongesprekken over de tweede correctie van mijn eindexamenklassen).

Helaas overkomt eea je, daar weten we allemaal wel over mee te praten. Één voordeel heb ik wel, mijn Tg-waarde stijgt wel maar niet spectaculair en mag daarom nog stabiel genoemd worden.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Even voorstellen ...drie keer is scheepsrecht.

Bericht door laura »

Hallo Dewi,

Wat heftig toch allemaal wat op jouw pad komt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie