Van schildklierkanker naar ervaringen levothyroxine

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door Caro1963 »

Ja gelukkig lukt me dat wel....
Ik was even op zoek naar jou verhaal sjenaj, gevonden ook maar kon daar niet meer reageren.
Hoe vaak wordt jij nu gecontroleerd de komende tijd?
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door sjenaj »

Ik heb nu verdikte lymfklieren en dat word even extra in de gaten gehouden dmv een echo...nu ben ik chronisch verkouden dus ook daar kan het van komen...
Ik hoef over een jaar pas terug te komen bij de professor..
Hij geeft duidelijk aan niet te weten hoe te handelen als je niet gaat opereren.
Maar ik weet dat ik een klein risico neem maar ik hou de hoop op dat het goed zal gaan omdat ik nog steeds al het goede aan mijn kant heb....ik heb me er ook enorm in verdiept samen met mijn huisarts...ook hij zou zich niet laten opereren in mijn stadia....
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door Caro1963 »

Vind een jaar best lang sjenaj, of krijg je tussendoor wel een echo nog?
Als er niks veranderd en jij geen klachten hebt en dit goed doorgesproken hebt met huisarts en er zelf helemaal achter staat, dan is het toch goed.
Want ja het is ook wel erg ingrijpend zo'n operatie en heb al eens gelezen dat die ook geregeld onnodig gedaan worden.
Aafgos
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 sep 2017, 13:46

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door Aafgos »

Het is best eng om te horen dat je kanker heb en de mensen doen zeker raar tegen je omdat ze met hun eigen gevoelens geen raad weten.
Ik ben in 1984 geopereerd en slik nu euthyrox.eerst de ene helft geopereerd nadien ter preventie de andere helft en geen slok daarna.Zo ging dat in die tijd.Maar in de afgelopen jaren geen problemen gehad kreeg gewoon mijn kinderen en kan gewoon werken.Eenmaal per jaar tsh controle en dat is het.Succes met de operatie de eerste 5 jaar wordt frequent gecontroleerf en dan steeds minder.
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door Caro1963 »

Aafgos dank je wel, ik laat het maar allemaal over me heen komen.
Wel fijn om te horen dat het bij jou goed uitgepakt heeft en je daarna geen problemen meer had, dat geeft moed.
Sommige mensen reageren inderdaad best vreemd maar ik zeg er maar meteen bij dat ze gewoon normaal tegen me moeten blijven doen, dat helpt wel wat.
Ik sta er gelukkig tot nu toe ook nog vrij nuchter in, al heb ik natuurlijk ook wel eens even slechte momenten....
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door sjenaj »

Caro.......1 jaar schijnt niet lang te zijn....hoe gek het ook klinkt...je leest hier op het forum dat mensen met stadia 6 gerust nog lang kunnen wachten met opereren...Ik heb een vriendin die me is voorgegaan en dat vind ik wel prettig...ja ze opereren te vaak onnodig al is bij stadia 6 de kans 95% dat het kanker is ...maar die 5% blijft ook staan dat je het niet hebt...en dan is je schildklier eruit..en dat hoop ik met wachten te voorkomen..
Ik heb nu stadia 4 en dat betekend nog steeds ze wel foute cellen zien maar in de schildklier zelf het toch anders blijkt te zijn....en ik nu nog 70% op de goede kant sta....
Het blijft natuurlijk een spannend iets...maar het woord kanker geeft ook spanning en dat wil ik er in mijn geval graag afhalen ...
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door Caro1963 »

Sjenaj dat wist ik niet dat ze zelfs bij stadia 6 soms nog wachten, dan neem je toch wel erg veel risico lijkt me....

Overigens ben ik aan het bloggen geslagen op een andere site, (waar je dan wel in moet loggen want ik heb het niet openbaar staan): https://www.kanker.nl/caro1963/blog
Gewoon om het een beetje van me af te schrijven en eventueel contact te krjgen met lotgenoten.
Maar ik blijf hier ook verder wel posten hoe het allemaal verloopt....
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door sjenaj »

Ik heb even gekeken maar heb me niet aangemeld .....ik ben bang dat ik dan alles ga lezen wat ik niet fijn vind.
Mag ik weten in welk ZKH jij behandeld word ???
Ik in het UMCG.
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door Caro1963 »

Sjenaj ik wordt in het Catharina ziekenhuis behandeld, in Eindhoven, schijnen veel ervaring te hebben met schildklierkanker, hebben ook kankerpoli's voor verschillende soorten kankers.
En ja snap dat wel dat je liever niet al die verhalen leest, ik doe dat ook vrij beperkt maar de herkenning bij elkaar van waar je doorheen gaat is wel fijn....
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Re: Van diagnose multinodulaire struma naar schildklierkanker

Bericht door sjenaj »

Klopt ....daarom heb ik dit forum maar opgezocht :)
Plaats reactie