operatie na punctieuitslag

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Christine.
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2017, 18:50

operatie na punctieuitslag

Bericht door Christine. »

ik post hier tijdje geleden al iets maar geen reactie :( :( :(

na een week wachten eindelijk de uitslag , arts sprak over classe3 . wat ik begrepen heb zijn de cellen twijfelachtig.
ik heb rechts 1 nodule van 3cm met wandstandige calcificatie ,interlesionale vascularisatie en hyporeflectief(allemaal moeilijke woorden), en nog enkele. links ook enkele nodules die niet onderzocht zijn.

Dus is er beslist om schildklier volledig te verwijderen, pfff en te zeggen dat die normaal werkt.
Ben wat bang voor de uitslag na de operatie ...
sjenaj
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2016, 18:11

Re: operatie na punctieuitslag

Bericht door sjenaj »

Hoi Christine....

Ik heb Bethesda 4 en moet eigenlijk ook geopereerd worden...ik doe dat nu nog niet.....er staan wel verhalen va mij op dit forum waarom nu nog niet.....het is een lastige beslissing maar ga je goed inlezen ...het is niet niks ....
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: operatie na punctieuitslag

Bericht door Caro1963 »

Ik ben 5 oktober geopereerd, mijn hele schildklier is eruit gehaald, ik ga mijn lopende verhaal nog verder updaten hier ergens anders.
Dat doe ik morgen of een dezer dagen nog want het zat beetje tegen, ben net pas sinds gisteren thuis. Maar gaat oke nu :D
Bij mij was de uitslag van tweede punctie al duidelijk, links een knobbel van 4.7 (waarin half jaar geleden geprikt werd en dat verder goed was).
Afgelopen september geprikt in "niet omscheven knobbel", vlakbij een knobbel rechts, die half jaar geleden al te zien was op echo. Met de uitslag papillaire schildkliercarcinoom Barthesa 5/6. Ik had dus geen keus meer....
Christine.
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2017, 18:50

Re: operatie na punctieuitslag

Bericht door Christine. »

Caro1963 schreef: 15 okt 2017, 20:47 Ik ben 5 oktober geopereerd, mijn hele schildklier is eruit gehaald, ik ga mijn lopende verhaal nog verder updaten hier ergens anders.
Dat doe ik morgen of een dezer dagen nog want het zat beetje tegen, ben net pas sinds gisteren thuis. Maar gaat oke nu :D
Bij mij was de uitslag van tweede punctie al duidelijk, links een knobbel van 4.7 (waarin half jaar geleden geprikt werd en dat verder goed was).
Afgelopen september geprikt in "niet omscheven knobbel", vlakbij een knobbel rechts, die half jaar geleden al te zien was op echo. Met de uitslag papillaire schildkliercarcinoom Barthesa 5/6. Ik had dus geen keus meer....
een goed herstel gewenst ! ik hoop donderdag wat meer te weten na mijn afspraak met de chirurg
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: operatie na punctieuitslag

Bericht door Caro1963 »

Ik hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt.....
Christine.
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2017, 18:50

Re: operatie na punctieuitslag

Bericht door Christine. »

Gisteren naar de chirurg geweest , operatie gepland op 3/11. de volledige schildklier wordt weggenomen omdat ik aan beide kanten nodules heb. Rechts 1 van 3cm die verdacht is.
chirurg heeft zeer goed uitgelegd hoe en wat de risico's zijn.
Ik zal een maand out zijn. Hoelang zijn jullie afwezig geweest van het werk?

maar nu gaan we eerst nog genieten van een weekje Spanje
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: operatie na punctieuitslag

Bericht door Caro1963 »

Wel spannend dan voor je, ik hoop dat alles goed zal verlopen.
Ik ben sinds de operatie nu twee weken verder en voel me redelijk goed nu, maar heb wel een extra week ziekenhuis achter de rug ivm wondinfectie.
Ik hoop dat ik aankomende week weer beetje rustig kan beginnen met wat op te pakken. Maar ik werk niet fulltime, maar zo'n 5 uurtjes en ben daarnaast mantelzorger voor mijn bejaarde moeder en opvang oma voor twee middagen.

Fijne vakantie, geniet ervan....
Christine.
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2017, 18:50

Re: operatie na punctieuitslag

Bericht door Christine. »

Caro1963 schreef: 20 okt 2017, 21:38 Wel spannend dan voor je, ik hoop dat alles goed zal verlopen.
Ik ben sinds de operatie nu twee weken verder en voel me redelijk goed nu, maar heb wel een extra week ziekenhuis achter de rug ivm wondinfectie.
Ik hoop dat ik aankomende week weer beetje rustig kan beginnen met wat op te pakken. Maar ik werk niet fulltime, maar zo'n 5 uurtjes en ben daarnaast mantelzorger voor mijn bejaarde moeder en opvang oma voor twee middagen.

Fijne vakantie, geniet ervan....
Is dat niet wat snel om terug te beginnen?niet te moe? was je schildklier volledig verwijderd(weet het niet meer)?
ik werk 80% , zwaar werk op sterilisatie in een ziekenhuis en moet veel heffen. Ik zal dat maandje wel nodig hebben denk ik.
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: operatie na punctieuitslag

Bericht door Caro1963 »

Als je veel moet heffen dan zal het langer duren voor je weer wat kunt, bij mij lukt licht huishoudelijk werk alweer prima.
Bij mij is volledige schildklier weg maar voel me nog steeds best goed, niet echt moe (nog niet).
Operatie is nu 2 weken en 4 dagen geleden, aankomende woensdag moet ik naar de poli.....
Plaats reactie