Bobbel schildklier

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
mirella
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2017, 18:04
Locatie: groningen

Bobbel schildklier

Bericht door mirella »

Hallo
ik loop Sinds maart 2017 in het ziekenhuis ivm bacterie in de buik dat is inmiddels weg maar heb toen wel 3 scans gekregen petsscan botscan en nog iets daaruit is gekomen dat ik een klein bobbeltje heb op mijn schildklier onrustige cellen zij hij aantal puncties al gehad met echo was toen klein en een glad opject en geen kalkspetters te zien maar de puncties gaven geen duidelijk beeld van goed of niet goed nu hebben ze een half jaar gewacht om daarna weer een punctie te doen 14 dec was deze dus nu een week geleden ik ben nog niet gebeld voor de uitslag heb 18 januari pas gesprek met internist voor de uitslag dan ivm de feestdagen maar mocht het iets ergs zijn hadden ze je al wel gebeld toch na een week ze deden het gelijk onder de microscoop bij de echo en moest daarna naar de patholoog ofzo
iemand dit ook al gehad zit zo vreselijk in spanning en dan ook nog 4 week wachten
Minke
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 nov 2017, 16:54

Re: Bobbel schildklier

Bericht door Minke »

Hallo Mirella,

Bij mij hebben ze in oktober een verdachte knobbel ontdekt. Het duurt inderdaad allemaal lang voordat je dan weer een stapje verder bent, heb inmiddels 2x een punctie gehad, een MRI en sta nu op de lijst voor een operatie. Nog steeds is niet helemaal duidelijk of het goed of kwaadaardig is. De rechterhelft van de schildklier is aardig vergroot door die knobbel dus hij gaat eruit zodat ze het ook beter kunnen onderzoeken, maar zowel de internist als de chirurg hebben me al een aantal keren verzekerd dat de kans op kwaadaardigheid klein is en als het wel zo is dat het dan heel goed te behandelen is. Vorig jaar augustus had ik zoiets na het borstkanker onderzoek, nieuwe foto's, punctie, wachten op de uitslag, toen heb ik ook wel vreselijk in de rats gezeten dus ik kan me je gevoel wel voorstellen.
Sterkte !
Plaats reactie