Welke pijnstillers en schildklierkanker

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
123
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:44
Locatie: Almere

Welke pijnstillers en schildklierkanker

Bericht door 123 »

Beste allemaal.
In october 2017 ben ik geopereerd aan Schildklierkanker. Schildklier is verwijderd.
Ruim 1,5 jaar voor dat de kanker is ontdekt liep ik al met pijnklachten. Die klachten zijn na de operatie alleen maar erger geworden helaas.
De laatste twee jaar van mijn leven voel ik me afschuwelijk. De pijn , vooral in benen en voeten is niet te harden.
Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die ook veel pijn ervaren? En wat heeft je geholpen?

Ik ben nogsteeds aan het instellen met Euthyrox.
Mijn laatste meting was TSH 0,01 FT4 38 daarna is mijn dosering weer verlaagd naar 150. Ik moet nog drie weken voor ik weer mag prikken.

Hopelijk heeft iemand een tip voor me. Ik lig nachten lang wakker van de pijn. Op dit koment is het 05:23 en ik heb nog heen minuut geslapen.
Ik gebruik Oxycodon tegen de pijn en zit al op de maximale dosering. De huisarts wil niets meer extra geven want vindt wat ik krijg al te veel.

Zijn er nog meer mensen met zulke pijn? Of is dit abnormaal???

Groetjes Diana
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Welke pijnstillers

Bericht door Teun »

Wat vervelend om zoveel pijn te blijven houden ondanks Oxicodon gebruik. Is er al eens goed onderzocht waar de pijn daadwerkelijk vandaankomt? Ik vind het abnormaal veel om het op het nog niet goed ingesteld zijn van de schildklier hormoon te schuiven.
YvonneS66
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2017, 23:05

Re: Welke pijnstillers

Bericht door YvonneS66 »

Beste Diana,
Ik herken je klachten. Ik heb enorme pijnen in mijn scheenbenen. Het voelt als brand, kramp, onrust. Het is zo overheersend aanwezig dat slapen vaak moeizaam gaat. Ik hoop met goed instellen van de klachten af te komen.
Ik gebruik al 12 jaar schildklier medicatie. Moest ooit overstappen van Thyrax naar Euthyrox, vanwege het leveringsproblemen van Thyrax. Toen begonnen de pijnklachten. Inmiddels ben ik alweer een half jaar terug op de Thyrax maar de pijn in mijn benen is helaas gebleven.
123
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:44
Locatie: Almere

Re: Welke pijnstillers

Bericht door 123 »

Jeetje wat heftig zeg. Gebruik je iets tegen de pijn?
123
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:44
Locatie: Almere

Re: Welke pijnstillers

Bericht door 123 »

Gisteren weer uitslag gehad van de schildklierwaarden. T4 23 en TSH 0,03
Dosering Euthyrox is nu verlaagd van 150 naar 125. Klachten zijn nog niet verminderd helaas.


Groetjes Diana
YvonneS66
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2017, 23:05

Re: Welke pijnstillers

Bericht door YvonneS66 »

Hoi Diana,
Soms gebruik ik paracetamol en dan max 8 op een dag. Dat is als de pijn zo aanwezig is dat ik niet gewoon mijn dingen kan doen. Ik ben ondertussen aan het fine tunen met de Thyrax. Gebruikte dagelijks 162,5 dat was te veel, kreeg hartkloppingen. Ging toen naar 156,25 dat was te weinig, de pijn in mijn scheenbenen werd te erg. Ik zit nu op de ene dag 162,5 en de andere dag 156,25. Verdeel dus tussen halve tabletjes en kwart tabletjes. Mijn klachten zijn leidend niet de waardes. Gelukkig staat mijn arts daar achter.
Hopelijk heb je hier iets aan. Ben benieuwd hoe het nu met jou gaat.
123
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:44
Locatie: Almere

Re: Welke pijnstillers

Bericht door 123 »

Helaas nog geen verschil. Ik ben echt jaloers dat je het met paracetamol afkan. Ik hoop dat ook mee te maken 😁
Ik slik meerdere keren per dag oxycodon😞 geen fijn medicijn maar geen ander medicijn helpt verder.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Welke pijnstillers en schildklierkanker

Bericht door laura »

hallo Diana,

Ik heb je oproep verplaatst en nu staat hij weer bovenaan in dat subforum.
Ik hoop dat je nog reacties krijgt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
123
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:44
Locatie: Almere

Re: Welke pijnstillers en schildklierkanker

Bericht door 123 »

Lief. Dank je wel.

Reacties zijn nogsteeds welkom.

Groetjes :D
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Welke pijnstillers en schildklierkanker

Bericht door marjoleta »

Beste Diana,

Ook ik heb soms erg veel last van mijn scheenbenen, mijn schildklier is verwijderd (schildklierkanker).

Ik slik dan wat extra calcium en magnesium meestal gaat het dan weer beter.

Normaal neem ik 500 mg. Calcium en 180 mg. Magnesium per dag. ( Bonusan Oesterkalk & Magnesium plus)

Mvg.
Marjoleta
Plaats reactie