Stembandverlamming na operaties

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
35wilma
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2018, 16:35

Stembandverlamming na operaties

Bericht door 35wilma »

Hallo
ik ben 28 november geopereerd. Had steeds last van struma, net zoals nu het geval was. De struma drukte in mijn luchtpijp.Dit was voor mij de derde operatie aan mijn schildklier, omdat ik last heb van terugkerende struma is mijn totale schildklier verwijderd.
Dit valt me heel erg tegen. Operatie 1 was een klein deel van 1 kant, operatie 2 was de rechterkant, operatie 3 nu dus was de linkerkant. Ik voel me niet top, moe en nog eens moe. Heb het gevoel dat de internist het eigenlijk wel best vind. De operatie is geweest en nu moet je maar effe geduld hebben tot je goed ingesteld bent. Ben begonnen met levothyrax, en nu sinds 3 dagen over op de thyrax. Naast dit alles heb ik ook een stemband verlamming opgelopen waarvan het herstel nu maximaal is.
Nu mijn vraag, zijn er ook mensen op dit forum die een totale schildklierverwijdering hebben en die een stembandverlamming hebben opgelopen. Zou graag met hen eens praten over hoe zij er mee om gaan o.a.
35wilma
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2018, 16:35

Re: Stem en operatie

Bericht door 35wilma »

Ik ben 28 oktober geopereerd voor de derde keer aan mijn schildklier.
Doordat er veel littekenweefsel zat zei men, konden ze niet goed zien waar de stemband zenuw zat, en is deze doorgesneden.
Achteraf omdat mijn onderbuik gevoel me dit zei, blijkt dat er waarschijnlijk artsen aan de operatie zijn begonnen die niet bevoegd waren. En dat degene die supervisor was, pas aangesloten nadat het gebeurd was. (dit loopt als onderzoek bij rechtsbijstand)
Nu kan ik met moeite 6 uur werken volhouden en zit ik met de gebakken peren. Want moet wel mijn huis etc betalen.

Waar ik nog het meest mee zit, is eigenlijk dat ik me afvraag of nog meer mensen dit hebben hoe zij er mee om gaan.
Ik vind het heel moeilijk om balans te vinden in het praten. Je komt er pas achter als je moeilijker kunt praten hoeveel je stem gebruikt.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: voorstellen

Bericht door Teun »

He wat vervelend dat het zo tegen valt. Hoop dat je lotgenoten kunt vinden. Ik kan je helaas niet helpen. Ik verbaas me wel over de merkwissel, weet je de reden daarvoor?
Vaak is nog geen goede instelling,de oorzaak van klachten en is het beter je dosering aan te passen als wisselen van merk, dan begint voor een deel het instellen weer opnieuw want in de praktijk is gebleken dat 100mcg levothyroxide teve of 100 mcg euthyrox of 100 mcg thyrax toch niet helemaal overeenkomen. Maar goed jij bent overgeschakeld, maar ik kan je adviseren om dit merk dan ook te houden en eerst goed ingesteld te raken hiermee. Trap er ook niet in als de apotheek andere wi geven en zegt dat dat hetzelfde is. Probeer als zij niet willen luisteren naar jou de arts duidleijk op zijn recept vermelden dat je alleen dat merk moet hebben, dan krijg je het van de apotheek ook.
Sterkte met alles en vooral je stem, lijkt me heel vervelend.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Stembandverlamming na operaties

Bericht door laura »

35wilma schreef: 28 apr 2018, 16:29 Nu mijn vraag, zijn er ook mensen op dit forum die een totale schildklierverwijdering hebben en die een stembandverlamming hebben opgelopen. Zou graag met hen eens praten over hoe zij er mee om gaan o.a.
hallo Wilma,

Ik heb jouw twee berichten samengevoegd en een nieuw onderwerp gemaakt.
Er zijn op dit forum meer mensen met stembandproblemen na een operatie.

Wat een vervelend gedoe rond je operatie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie