Voorstellen door Mrw

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Mrw
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 18:52

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door Mrw »

Vandaag mijn diagnose te horen gekregen; ik heb schildklierkanker. Volgende week CT om de grootte te bepalen. Afhankelijk daarvan afspraak met een chirurg in het Erasmus MC of in het Albert Schweitzer ziekenhuis. Iemand ervaring met één van beiden?
De gehele schildklier gaat eruit, daarna “de slok” en dan instellen op medicatie.
Ik zal mijn waarden nog opzoeken in mijn dossier. FT4 was lager en er zijn antistoffen gevonden, maar de werking (TSH) blijft nog goed. De internist kan mijn klachten niet daarmee verklaren. Wel heb ik een te lage vitamine D dus dat gaat omhoog gekrikt worden.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door Kiek »

Wat een rot bericht heb je gehad, Mrw!

De schildklieromgeving is een ingewikkeld gebied, en je wilt de meest ervaren chirurgen.
Het is belangrijk om een centrum te kiezen waar de meeste schildklieroperaties worden gedaan.
Vroeger stond dat ook in de richtlijn.

Twijfel niet, en ga naar het Erasmus.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door Teun »

Wat een tegenvaller is dit. Gelukkig is er wat aan te doen ook al raak je de hele schildklier kwijt en moet je de rest van je leven aan de levothyroxide, wat heel goed mogelijk is. Maar beter rigoureus behandelen dan in onzekerheid blijven. Sterkte.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door mamavan2 »

Heftig bericht... Veel sterkte!
Rita
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2017, 12:03

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door Rita »

Sterkte Mrw
Mrw
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 18:52

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door Mrw »

Dank jullie wel. 😊
Ik hield zelf wel al rekening met die mogelijkheid, waardoor het nieuws niet als een schok kwam. Ook het feit dat het goed te behandelen is en dat de lymfeklieren schoon zijn scheelt een stuk voor mij.
Nu ga ik alles maar stap voor stap over me heen laten komen. En met mijn vragen weet ik waar ik terecht kan. Vind ik ook erg fijn

Kiek, bedankt voor de tip. Houd ik zeker in mijn achterhoofd!
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door Caro1963 »

Wat een naar nieuws, mij is vorig jaar hetzelfde overkomen, papillaire schildklierkanker.
Weet je al welke vorm jij hebt?
De gehele schildklier eruit gehaald, daarna “de slok” en bezig geweest met instellen medicatie.
Ik zit nu, na 8 maanden in het halfjaarlijks follow up gebeuren, ook weer spannend, al waren de eerste uitslagen al goed.

Veel sterkte de komende tijd.....
Mrw
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 18:52

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door Mrw »

Hai Caro,

Ik weet nog niet om welke vorm het gaat en alle verslagen e.d. worden pas volgende week in mijn dossier gezet. Ik kan het nu dus nog niet nakijken.

Ik kan me voorstellen dat deze periode ook weer spannend voor je is. Ik zal voor je duimen en wens je sterkte toe.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door laura »

Mrw schreef: 24 mei 2018, 07:23 Ik weet nog niet om welke vorm het gaat en alle verslagen e.d. worden pas volgende week in mijn dossier gezet. Ik kan het nu dus nog niet nakijken.
hallo Mrw,

Hoe gaat het met je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Mrw
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2018, 18:52

Re: Voorstellen door Mrw

Bericht door Mrw »

Dank je wel voor het informeren! Heel attent.
Eergisteren geopereerd aan papillaire schildklierkanker. Tijdens de operatie zagen ze uitzaaiingen aan de kleine lymfeklieren (biopt was door EMC beoordeeld) en na overleg tussen de artsen zijn deze meteen weg genomen.
De pijn valt me mee. Beide drains zijn inmiddels verwijderd, maar ik heb nu wel een infuus met calcium gekregen. Vandaag was ik duizeliger en vermoeider dan gisteren. Ik laat alle (nieuwe) info maar over me heen komen. Ben benieuwd naar het gesprek met de chirurg op 4 juli en het vervolgtraject. Ik krijg nog geen schildklier vervangende medicatie, opdat de radio-actieve jodiumtherapie maximaal zal werken. Tot die tijd zal ik me waarschijnlijk nog niet optimaal voelen.
Wat overheerst is het opgeluchte gevoel dat de schildklier er uit is en ik aan mijn herstel kan gaan werken.
Plaats reactie