Bloed waardes gaan niet omlaag ?,

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
brutus
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2018, 12:28

Bloed waardes gaan niet omlaag ?,

Bericht door brutus »

De vraag van onderstaand bericht is hoe komt het dat de bloed waardes niet om laag gaan en wat kan ik hier zelf aan doen, wie heeft hier ervaring mee ?

Ik ben op 24 augustus in 2017 geopereerd om een struma weg te laten halen, tijdens de operatie zijn we er achter gekomen dat het iets anders was, dit is op kweek gezet en de uitslag was Folliculaire schieldklierkanker, die vast zit aan stemband, luchtpijp en slokdarm daarom de andere kant schildklier in november ook verwijderd, zoveel mogelijk weggeschraapt. Op de pet scan waren waren geen uitzaaiingen te zien, begin december bloedonderzoek gehad de Thyreoglobuline (TG) was toen 845.
Hierna een radioactieve jodium kuur gehad in december 2017 (de eerste kuur) en daarna een CT scan gemaakt,
op deze scan zijn dus uitzaaiingen te zien die door het radioactief jodium zichtbaar werden. De uitzaaiingen zitten op het rechterschouderblad, de linkerlong en het rechter bekken.
In mei 2018 weer een bloedonderzoek gehad tussen de 1e en 2e kuur in. De Thyreoglobuline (TG) was toen 98 dus dit is de waarde met de eerste jodium kuur.
In juni weer een bloedonderzoek gehad, (dus voor de 2e jodium kuur) de Thyreoglobuline (TG) was toen 1300 deze waarde is dus vergelijkbare tijd gestegen van 845 naar 1300,
de arts kon dit niet verklaren.
In juni 2018 ook weer een radioactieve jodium kuur gehad, (de 2e dus met een 50% hoger dosis) hier wat te zien dat de kuur wel zijn effect had op de heup, long en schouder maar nog niet op de plek waar het is begonnen. Deze plek blijkt niet te krimpen volgens de scan/mri 4,2 vorige keer 4, maar dat is te verwaarlozen om als groei te zien.

nu na 3 maand is de bloedwaarde thyreoglobuline 130 tussen de behandelingen in. Deze is dus ook niet gezakt zoals gehoopt.
Volgens arts tijd zat om nog een half jaar te wachten maar dat is niet wat wij willen.
Caro1963
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 sep 2017, 11:23

Re: Bloed waardes gaan niet omlaag ?,

Bericht door Caro1963 »

Ik ben niet bekend met deze vorm van schildklierkanker, ikzelf heb papillaire schildklierkanker.
Heb 1 Raj gehad vorig jaar november en moest daarna ook een half jaar wachten voor controles en evt. een tweede Raj (bleek niet nodig).
Zo'n Raj schijnt tijd nodig te hebben om zijn werk te doen.
Heb je de eerste keer Raj niet volledige dosis radio actief jodium gehad?
Omdat je schrijft dat je de 2de keer 50% hogere dosis kreeg.
Mij werd toen verteld dat ik de eerste keer de volledige 100% dosis kreeg.
Sterkte in ieder geval!
Plaats reactie