schildklierkanker

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
boersma
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2013, 10:02

schildklierkanker

Bericht door boersma »

Hallo, Ik ben Richtsje, 52 jaar, afgelopen zomer is er bij toeval schildklierkanker ontdekt, de schildklier is geheel verwijderd 5 nov. en RAJ gehad in dec. j.l.
aan de medicijnen, ontzettend moe, weinig energie, wie kent dit en wil contact met mij? groetjes
Mellie
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 okt 2013, 13:18

Re: schildklierkanker

Bericht door Mellie »

Welkom Richtsje,
Doordat jouw schildklier is verwijderd, zal je schildkliermedicatie moeten slikken.
Hoeveel en wat slik je?
Weet je de bloedwaardes van tsh en ft4? Zo nee, vraag deze op bij je behandelend arts.
Is er ook iets bekend over de bijschildklieren, zijn deze nog aanwezig na de verwijdering van de schildklier?

Mellie
Sinds 2010 bekend met Hashimoto, nog bezig met de juiste instelling medicatie.
3 bijschildklieren operatief verwijderd wegens persisterende recidiverende hyperparathyreoidie
12-2013 endometriose ontdekt na baarmoederverwijdering.
Gebruikersavatar
spontanity
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2013, 14:52

Re: schildklierkanker

Bericht door spontanity »

Richtsje, hoe gaat het nu?
JP47
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2014, 19:08

Re: schildklierkanker

Bericht door JP47 »

Dag allemaal, groeten uit België.
Het was een hele tijd geleden dat ik nog eens op het forum ingelogd had... en schrok mij een bult vd implosie :o .
Spijtig dat zoveel getuigenissen en jaren ervaring verdwenen zijn, ik heb er mij vroeger regelmatig aan opgetrokken.
Toch mooi dat er terug iemand de draad opgenomen heeft, al zal het wel een paar jaartjes duren om terug wat structuur en wat leesvolume te verkrijgen.
Mijn verhaal in het kort, wie zich hierin herkent mag mij steeds vragen stellen, als ik kan helpen met plezier.
Ik ben een man, 67 jaar, papillaire schilklierkanker met totale verwijdering schildklier in 2003.
Bijschildklieren behouden.
Enkele weken later isoleercel met jodiumpil.
In 2009 terug een tumor juist boven rechter sleutelbeen, verwijderd samen met 3 later niet aangetaste lymfeklieren.
Terug isoleercel met jodiumpil (tweede maal).
In 2010 recidivismetumor achter speekselkier onder het rechteroor, verwijderd samen met 17 lymfeklieren, 3 ervan geïnfecteerd.
Isoleercel met jodiumpil (3de maal).
In 2011 recidivismetumor achter borstkas, verwijderd door borstkas te openen zoals bij openhartoperatie, erbovenop een gans pak lymfeklieren verwijderd, geen enkel aangetast.
Na genezing enkele maanden later 30 bestralingen over de ganse zone waar in de loop der jaren iets gedetecteerd werd.
Sedertdien geen herval meer, het is nu toch al 3 jaar :) .
Over de neveneffecten, dat kan een appart hoofdstuk worden, indien iemand interesse heeft, JP
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: schildklierkanker

Bericht door laura »

Beste JP,

Zou jij een nieuw onderwerp kunnen aanmaken voor jouw verhaal?
Dan valt het beter op.

Ja, het is heel spijtig dat het forum opeens weg was.
Ik hoop dat we met ons allen weer iets kunnen opbouwen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie