Wat nu ?

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2019, 10:44

Wat nu ?

Bericht door Bakker »

Ik ben nieuw op dit forum ! Wil graag advies of tips.
Ik ben 17 maanden geleden gestopt met roken, dit na een longontsteking waardoor een klein litteken is ontstaan waar ik zo van geschrokken ben, dat ik gelijk ben gestopt!
Daarna ben ik wel gaan rommelen met gezondheid en heel erg met gewicht!! Maaar niet zeuren en doorgaan😃De laatste tijd kreeg ik zoveel klachten dat ik naar de dokter ben gegaan( krampen , vreselijke pijn in benen , niet tegen fel licht kunnen kijken, ogen met lezen erg achteruit, slecht slapen en moe moe moe. Door huisarts laten prikken na gesprek en ook 20 kg zwaarder inmiddels. Ik had dus 4 weken geleden een TSH waarde van 70 en T4 2,1 Gelijk aan de levothyroxine teva, beginnend met 50 Mg en na twee weken naar 75 Mg Na twee weken dat ik bekend was met het schildklier probleem kreeg ik een brok in mijn keel en werd wat kortademig, en het was net of er een band om mijn keel zat. Naar huisarts gegaan die mij heel serieus neemt na de TSH waarde van 70.Dezelfde middag al terecht in ziekenhuis voor een echo van mijn keel.De uitslag ook al direct via huisarts . Er was een soort zakje geconstateerd achter de luchtpijp, maar de schildklier was niet vergroot.Dus de volgende dag naar kno arts, die via de neus met slangetje heeft gekeken maar niets kon ontdekken . Maar ivm benauwdheid vooral s’nachts is er de dag erna een slikonderzoek gedaan met contrastvloeistof wat dus uiten dat er niets aan de slokdarm is , wat ze dachten. Dus waarschijnlijk toch iets aan mijn schildklier!! Ik zou dus morgen gaan voor een slokdarm onderzoek maar die is gecanceld, het word nu een MRI, en dat allemaal in 1 week( ik heet niet Maxima)
Zijn er lotgenoten die dit hetzelfde hebben ?
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wat nu ?

Bericht door Kiek »

Het gebeurt erg vaak dat een schildklier groter wordt als een schildklier niet meer goed werkt.
En de levothyroxine nog niet is ingesteld.

Dat komt omdat de schildklier ongelooflijk hard z'n best heeft gedaan, om er nog wat hormoon uit te persen, waardoor het schildklierweefsel is opgezet.
Eenmaal aan de levothyroxine slinkt het weefsel uiteindelijk als je goed bent ingesteld.

Een zakje aan de slokdarm is niet iets schildklierklierderigs.
Hopelijk kan zoiets eenvoudig opgelost worden.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie