moe moe

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
leonie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2013, 14:40

moe moe

Bericht door leonie »

Het is alweer even geleden dat ik op t forum zat . Op dit moment ben ik gestopt met de thyrax en 21 febr krijg ik bloedonderzoek met oog op de thyroglobuline waarde
Het valt me zwaar zonder thyrax en ben op mijn werk voor 50% ziekgemeld maar wel hele dag aanwezig ( ik ben kapster ) en knip nu beetje om en om
Heeft iemand ervaring met stoppen en werken ? Ik heb dit onderzoek wel vaker gehad maar eerlijk gezegd valt t me steeds zwaarder om zonder thyrax te zitten
leonie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2013, 14:40

Re: moe moe

Bericht door leonie »

Misschien even ter aanvulling
4 jaar geleden geopereerd aan folluculaire schildklierkanker .nadat er een knobbeltje ontdekt was de molen in en na een punctie die was goed toch besloten om 1 kant van de schildklier met de knobbel te verwijderen .na de operatie heel hard tegen een muur gelopen te zijn want t bleek toch kwaadaardig te zijn .hier was ik nooit meer vanuit gegaan 2 wkn na de 1e operatie een dag voor kerst voor de 2e keer geopereerd en hele schildklier en bijschildklieren verwijderd
Ruim een week in t zkh gelegen te hebben eindelijk naar huis calcium waarde zover gedaald mocht niet naar huis en in febr de slok gekregen
Toen heb ik ook echt gevoeld hoe t is om zonder schildklier te zitten ik voelde me echt wel 80
Tot op heden gaat t aardig goed wel regelmatig controle laatste jaar wat vaker ivm " verdacht lymfekliertje" nu gestopt met de thyrax ivm onderzoek thyroglobuline dit is nu mijn 3e week zonder en 21 febr naar amc voor bloedprikken
Merk dat me lichaam t steeds moeilijker vind en ik eerlijk gezegd ook
Ben altijd positief geweest en altijd gewoon gewerkt maar loop wel tegen wat dingen aan .zoals ook dat mensen niks aan de buitenkant zien en zich totaal niet kunnen voorstellen hoe je je voelt En krijg je op merkingen van maar je voelt je je toch goed ...dus zal t wel allemaal goed zijn
JoyceW
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 nov 2013, 19:24

Re: moe moe

Bericht door JoyceW »

Herkenbaar dat het niet aan de buitenkant zichtbaar is maar je je vanbinnen 30 jaar ouder voelt. Jaren geleden hoefde je niet te stoppen met Thyrax maar kreeg je injecties thyrogen, is dat niet meer ?? ik weet nog wel dat sommige verzekeringen het niet wilden vergoeden omdat het best prijzig was. Het is veel humaner omdat je gewoon je werk kunt blijven doen etc.
Succes !
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: moe moe

Bericht door laura »

Of Thyrogen wordt gebruikt? Ik denk wel dat dit proefschrift invloed heeft gehad: http://www.rug.nl/news-and-events/promo ... 2009/08_02
Plus dat Thyrogen een tijd moeilijk leverbaar was. En dat een zorgverzekeraar dwars lag.

In het Rotterdamse Erasmus MC doen ze het ook zonder Thyrogen, werd in het najaar op een symposium verteld.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
leonie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2013, 14:40

Re: moe moe

Bericht door leonie »

Ja ik heb de 1e keer ook thyrogen gehad .maar nu niet meer
Eigenlijk schandalig t is te duur maar al die mensen die nu moeten stoppen en hoogst waarschijnlijk hun werk niet kunnen doen of in de ziektewet gaan dat kost niet duur
Nog 3 weken te gaan en hoop gauw te horen hoe en wat
JoyceW
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 nov 2013, 19:24

Re: moe moe

Bericht door JoyceW »

Toch altijd weer een centenkwestie helaas.......zoals je zegt paar weken ziektewet kost meer.
Succes de komende drie weken en met het onderzoek erna.
leonie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2013, 14:40

Re: moe moe

Bericht door leonie »

Dank je
Heb nog even te gaan .maar ben wel blij dat t allemaal goed in de gaten word gehouden
Het is toch altijd weer een geruststelling als t allemaal goed is
leonie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2013, 14:40

Re: moe moe

Bericht door leonie »

Vandaag geprobeerd met werken maar ben naar huis gegaan het lukt niet meer
Heb vanmiddag geslapen maar goed merk daar niks van
Het valt me dit keer erg zwaar en tegen
Hoop dat de weken snel gaan en ik gauw weer met de thyrax kan starten
Vind t ook erg vervelend omdat ik mijn werk niet kan doen .maar ik heb gewoon haast geen kracht om mijn armen omhoog te doen .wat toch wel nodig is als kapster
Maar ben ook wel op een punt aangekomen dat ik naar mijn lichaam moet luisteren anders zit ik er mee
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: moe moe

Bericht door laura »

hoi Leonie,

Hoe gaat het nu met je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie