Nodus operatief verwijderen

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Liss
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2014, 11:43

Nodus operatief verwijderen

Bericht door Liss »

Hallo,

Ik heb een te snel werkende schildklier die veroorzaakt wordt door een aantal knobbels in struma.
Als oplossing kan ik kiezen uit een slok radioactief jodium of opereren. Mijn vader heeft een erg slechte ervaring met "de slok" en mijn voorkeur gaat ook uit naar operatief verwijderen van die paar knobbels.
Ik zou graag ervaringen willen lezen over deze operatie. Hoe kan ik erachter komen welk ziekenhuis/chirurg hier veel ervaring mee heeft? Ik woon in het zuiden.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Nodus operatief verwijderen

Bericht door laura »

Heb je dit wel eens gelezen: http://www.spreekuurthuis.nl/themas/sch ... yreo%EFdie

Wat voor slechte ervaring heeft jouw vader met de slok?
Kun je daar iets over vertellen?

En is het misschien een idee om eens informatie te vragen bij het Verbeeten instituut in Tilburg?
Als het niet nodig is, is men over het algemeen niet zo happig om te opereren.

Ik hoop dat er mensen zijn die meer kunnen vertellen over de operatie en over goede chirurgen in het zuiden.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Nodus operatief verwijderen

Bericht door Myra »

Ik ben 11 november 2011 aan mijn schildklier geopereerd. De linkerhelft is verwijderd. Ik ben in Den Helder geopereerd en behoor helaas tot de 0,2% waarbij de stemband blijvend is verlamd.(bij stem en operatie kan je er alles over lezen)
Als ik het over zou mogen doen, zou ik met de kennis van nu voor een ziekenhuis kiezen waarbij ze monitoren. Dat houdt in dat er een "alarm" afgaat zodra de zenuw te dicht benaderd of dreigt geraakt te worden (die is nl heel slecht te zien). Ook deze operatie geeft geen volle 100% dat er niets geraakt kan worden, maar is in ieder geval safer dan zonder.
Ook moet je je laten informeren of er veel schildklieroperaties in het ziekenhuis van je keuze gedaan worden. Als het er maar een paar per jaar zijn, zou ik kiezen voor een ziekenhuis met veel ervaring.

groetjes
Myra
Liss
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2014, 11:43

Re: Nodus operatief verwijderen

Bericht door Liss »

Dank je wel Myra voor je reactie. Ik zal het navragen in het ziekenhuis. Is er een soort vraagbaak waar je op kan zoeken welk ziekenhuis er veel ervaring mee heeft.
Mijn vader heeft door `de slok`nu een traag-niet werkende schildklier waar hij dus de rest van z´n leven medicijnen voor moet slikken.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Nodus operatief verwijderen

Bericht door Myra »

Of er een vraagbaak is weet ik niet.
Ik weet wel dat ze o.a.in het AMC met monitoring werken en ik denk dat universiteitsziekenhuizen meer ervaring hebben dan de plaatselijke.
Liss
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2014, 11:43

Re: Nodus operatief verwijderen

Bericht door Liss »

Bedankt, goed om te weten Myra.
Plaats reactie