TG

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Jolleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2014, 14:56

TG

Bericht door Jolleke »

Hi,

Ik heb mijzelf weer aangemeld voor dit forum.
Ik ben Jolanda en ben 47 jaar.
Mijn ( inmiddels verdwenen) verhaal stond op het oude forum. Ik ben daar een aantal jaren redelijk actief geweest. Ik dacht vandaag: ik ga weer eens zoeken en constateerde dat de oude link niet meer werkte :idea: :roll:

In 2002 is mijn schildklier verwijderd na ontdekking papillair carcinoom. De periode erna was moeilijk, maar ging redelijk goed. In de afgelopen tien jaar tweemaal rigoureus opnieuw ingesteld en dit gaf een verbetering. Ik bleef mij echter niet echt happy voelen bij een onderdrukte TSH en omdat ik een low risk patiënt ben heb ik met mijn endocrinoloog afgesproken de TSH bij te stellen tot aan de normaalwaarde.
De TSH uitslag heb ik nog niet binnen, maar hij ligt rond de 4 denk ik. Omdat ik geen bijzonderheden meer verwacht is het een beetje van mijn netvlies afgegleden. Ben tegenwoordig drukker bij de reumatoloog dan bij de endocrinoloog ;) .
Mijn thyreoglobuline is altijd onmeetbaar geweest of was iets tussen 0,03/0,5.

Alleen.......nu kreeg ik ( als voorloper van mijn andere waarden ) door dat hij dit keer 5 is.......ik had zoiets van...huh??

Nog even de anti-tg afwachten, maar die is vaak genoeg gemeten en dat heb ik nooit gehad, dus ik ben bang dat het toch echt is zoals het is.
Ik weet alleen nog niet of ik hier veel waarde aan moet gaan hechten..........alhoewel ik wel verwacht dat er voor de zekerheid een speurdosis wordt ingezet........

Zijn er meer mensen op dit forum die na ruim tien jaar weer een meetbare tg hadden/hebben?
JoyceW
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 nov 2013, 19:24

Re: TG

Bericht door JoyceW »

Hoi Jolanda,

Ik ben in 2001 geopereerd maar heb nooit meer een meetbare TG gehad, ben ook altijd onderdrukt ingesteld gebleven.
Heel benieuwd hoe het nu bij jou verder gaat, hou ons op de hoogte !

Groetjes Joyce
Jolleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2014, 14:56

Re: TG

Bericht door Jolleke »

Hi Joyce,

Dat zal ik doen..,

de anti tg bepaling duurde nog voor onbepaalde tijd....heb afgesproken dat ik het probeer over twee weken.

Zucht, wat een gedoe :?
Hannah-NZ
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2014, 02:10

Re: TG

Bericht door Hannah-NZ »

Hallo Jolleke, hoe gaat het nu met je Tg? Ik ben een beetje benieuwd.. :)
Plaats reactie