gevolgen deels verwijderen

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: gevolgen deels verwijderen

Bericht door Myra »

Bij mij is de linkerhelft verwijderd en een bijschildkliertje. Voor de operatie was al gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk geen medicijnen hoefde te slikken omdat de andere helft zijn werk voor twee doet. En dat bleek ook zo te zijn.
dan75
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2013, 10:23

Re: gevolgen deels verwijderen

Bericht door dan75 »

Bij mij gaan ze komende dinsdag de rechter helft verwijderen.
Ze hebben me gezegd dat er 1 op 2 kans is dat er geen gevolgen gaan zijn en dat de linker helft de functie gaat overnemen.
Moreen
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 nov 2013, 20:45

Re: gevolgen deels verwijderen

Bericht door Moreen »

Veel sterkte bij de operatie Ann en Daniel,
De operatie op zich vond ik trouwens heel erg meevallen. Maar de gevolgen zijn voor mij dermate dat ik spijt heb.
Zoals Myra ook al liet weten, zorg ervoor dat de chirurg de stembandzenuw laat monitoren tijdens de operatie, dan is de kans op beschadiging van de stembandzenuw minimaal en behoud je je eigen stem en zult geen last krijgen van kortademigheid.
Tegen mij is gezegd dat het 100% zeker was dat de linkerhelft de functie van de rechterhelft zou gaan overnemen binnen een minut na verwijdering van de rechter helft. Dat dit niet klopte, bleek een dag of tien na de operatie, ik werd steeds zieker en de schildklierwaarden waren niet op het goede niveau. Inmiddels wel weer maar er blijkt meer aan de hand te zijn.
De operatie is al meer dan 4 maanden geleden en ik ben nog steeds onder behandeling van de endocrinoloog. Dat mijn kalium veel te laag is en natrium veel te hoog, schijnt ook veroorzaakt te worden door een verstoorde schildklierfunctie. Ik heb daarbij last gekregen van trigeminas neuralgie, alles schijnt met elkaar samen te hangen. Momenteel wordt onderzocht of er verkeerde signalen aan de nieren worden afgegeven (door de schildklier). Ik ben nog steeds te ziek om weer aan het werk tegaan, terwijl ik er van uit was gegaan dat ik juist zou opknappen van de operatie.
Ik hoop voor jullie dat het veel beter gaat uitpakken! Succes en groeten, Moreen
Doortje
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014, 10:29

Re: gevolgen deels verwijderen

Bericht door Doortje »

Bij mij is 4 weken geleden de rechterschildklier verwijderd, ook werd mij verteld dat de linkerkant het zou overnemen, gisteren op controle geweest maar nu blijkt dat de linkerschildklier te langzaam werkt.
De rechterkant werkte veels te hard en zat vol nodussen hiervoor zat ik op strumazol.
Dit heb ik nog moeten slikken tot controle nu meteen moeten stoppen, internist hooot dat alles nog bijgaat trekken. Maar moet rekening houden dat de linkerkant ook niet goed is.

Over 4 weken terug en als hij dan niet normaal werkt moet ik alsnog op medicatie worden gezet.
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: gevolgen deels verwijderen

Bericht door Myra »

Ann, het werd mij met spoed geadviseerd. Uiteindelijk neem je natuurlijk zelf de beslissing, maar als het oncologisch team dat advies geeft, leg je het niet zomaar naast je neer. Uiteindelijk bleek het gelukkig goedaardig.
Plaats reactie