Kwaadaardig nodul geconstateerd

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Fakio499
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2021, 23:26

Kwaadaardig nodul geconstateerd

Bericht door Fakio499 »

Halle allemaal,

Een paar dagen terug is er een punctie gedaan. Uitslag is dat het om een kwaadaardig module gaat. Internist heeft gelijk een uitleg gegeven en wil gelijk voor het verwijderen van het hele schildklier gaan terwijl de module 11 mm groot is. Ik twijfel erg om gelijk het hele schildklier te laten verwijderen.
Een paar dagen terug is er een bloedprikonderzoek gedaan en ook gelijk de werking van de schildklier gecontroleerd. Daaruit bleek dat de schildklier geen afwijkende waarden gaf. Daarom had ik ook niet verwacht dat de nodule kwaadaardig zou zijn.
Ook ben ik de laatste 4 jaar depressief en de behandeling van de psychiater sloeg niet aan. In al die tijd is er niet naar de werking van schildklier gekeken. Daar ben ik erg boos en teleurgesteld in. Misschien is de schildklier toch de schuldige van mijn depressie.
Ik slik ook antidepressiva. Pas volgende week heb ik een afspraak met de chirurg en de psychiater. Daarom twijfel ik of ik nu moet stoppen met de antidepressiva of niet.
Excuses als het allemaal een beetje verwarrend uitgelegd is, want vanwege mijn depressie heb ik er moeite mee om alles goed uit te leggen.
Vergeten te vermelden: Ben een man van 49 jaar.
Iemand een advies?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Kwaadaardig nodul geconstateerd

Bericht door Kiek »

Welkom, Fakio!

Allereerst: je schildklierwaarden TSH en FT4 zijn normaal. schrijf je.
Dat lijkt dan in ieder geval niet de oorzaak van je depressie.

Nu blijkt een nodus in je schildklier kwaadaardig.
Wat een akelige boodschap, zeg!
Er zijn allerlei soorten en gradaties van kwaadaardigheid.
En je behandelaars kennen de best passende behandeling.
Zorg dat je in een ziekenhuis terecht komt met veel ervaring op gebied van schildklierkanker.

Ik denk dat je het beste advies over je antidepressiva kunt vragen aan degene die je dat voorschrijft.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie