Vaccinatie betreffende Corona

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door marjoleta »

Goedemiddag,

Zijn er al ervaringen betreffende Schildklierkanker / Schildklierverwijdering en bescherming Corona vaccinatie ?

Mvg.
Marjoleta
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door Kiek »

Hallo Marjoleta,

Vanochtend mocht ik een afspraak maken voor de vaccinaties voor mijn huisgenoot en voor mijzelf.
Het voelt als een feestdag!

Waarom zouden mensen die geen schildklierwerking hebben, of waarvan de schildklier verwijderd is, een andere ervaring hebben dan mensen met een gewone schildklierwerking? Vanuit welk perspectief?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door *anna* »

Gezien het hoge aantal schildklierlijders is er vast al wel ervaring met coronavaccinatie. Maar ik heb over (extra) risico's helemaal niets gelezen/gehoord en eerlijk gezegd maak ik me ook niet druk. Mijn maat en ik gaan 17 april vol ongeduld en dansend naar het prikcentrum. We zijn blij met elk vaccin. De kans op risico's bij corona zijn hoe dan ook vele malen groter!
We prikken voor onze eigen bescherming, maar evengoed voor die van de ander.
Inderdaad: een feestdag Kiek :D .
Groet, Anna
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door laura »

Gistermiddag lag hier de uitnodiging in de brievenbus.
Prik op 16 april. Prik 2 op 2 juli.

Vanmiddag werd ik gebeld of ik de uitnodiging had ontvangen en of ik me wilde laten vaccineren.
Mijn antwoord: ja.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door Kiek »

We prikken voor onze eigen bescherming, maar evengoed voor die van de ander.
Zo is dat!

Ons feestje is op 26 april, en de volgende op 31 mei :D
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door laura »

hoi Evelien,

Schildklieraandoeningen zijn geen medische indicatie voor vaccinatie.
Voordat je gevaccineerd wordt, moet je een vragenlijst invullen die over je gezondheid gaat.
Schildklier wordt niet genoemd.

Ik heb mijn eerste prik (astrazeneca) bij de huisarts gekregen vanwege mijn geboortejaar (1956).
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door rosan »

Ik heb afgelopen week mijn huisarts gevraagd of ik op een voorranglijst kon komen ivm schildklierproblematiek.
Zij heeft me wel op een lijst gezet (tot op heden geen brief ontvangen, dus ik weet ook niet of ik te laat was om mee te doen met de risicogroep).
Van mij kwam die vraag in ieder geval omdat ik niet goed ingesteld ben (sinds maart is mijn graves terug, en nog tsh onmeetbaar). En ik hierbij erg last heb van hartritmestoornissen en tachycardie. Ik voel me gewoon niet fit en zou het spannend vinden, een covid infectie.

Ik ben overigens 30 (bijna 31) jaar.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door laura »

Dit komt van de website van SON: https://schildklier.nl/wat-kan-ik-zelf- ... ldklier-2/
Daar wordt geen uitzondering gemaakt voor Graves.

Rosan, maar wat vervelend dat het weer terug is.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door rosan »

Misschien dan vanwege de hartritmestoornissen...
Ja zeker vervelend. Het is niet anders. Tijd voor definitieve maatregelen. Ik hoopte op immuuntherapie maar daar ben ik te vroeg voor ;).
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vaccinatie betreffende Corona

Bericht door Kiek »

Gelukkig is het aantal vaccinaties nu al 1 miljoen per week.
Hopelijk wordt het snel nog meer!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie