kanker schildklier

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
angelheart
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2014, 19:39

kanker schildklier

Bericht door angelheart »

hallo iedereen ik ben een vrouw van 44j ik woon in belgie in oostende /zanvoorde ik ben twee weken geleden geopereerd geweest helft schildklier verwijderd doordat er rare knobbel in zat,de week erop terug oncoloog is erg agressieve kwaadaardige kanker dus nu andere helft eruit wat niet eerder kan gebeuren door de feestdagen 13 mei,maar mijn vraag is na deze tweede operatie moet ik vier weken zonder medicatie niks blijven al ik van antwoord kreeg is dat ik dag per dag slechter ga worden en echt zo moe dat ik erbij ga vallen,na vier weken moet ik binnen in andere kliniek om jodium radio actieve behandeling vijf dagen in kamer alleen geen bezoek enz maar ik vind nergens terug hoe die vier weken zonder schildklierhormoon gaan zijn voor mij die dokter gaf raar antwoord als ik duidelijkheid vroeg ze zei je gaat uitgaan zoals een kaarsje...? iemand die hetzelfde meemaakte en aan wat kan ik mij die vier weken verwachten hoop iemand kan antwoord geven ben er echt niet gerust in vriendelijke dank en groeten iedereen nathalie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: kanker schildklier

Bericht door laura »

Beste Nathalie,

Daar ligt een heftig traject voor je.
Een operatie is normaal.
En daarna is het inderdaad 4 tot 6 weken zonder schildklierhormoon.

Ik verplaats je bericht naar schildklierkanker.
Hopelijk reageren snel wat medepatiënten.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
angelheart
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2014, 19:39

Re: kanker schildklier

Bericht door angelheart »

Ja denk dat ook het nog zwaar gaat worden maar ik vraag mij af wat ik die vier weken moet verwachten nu is de helft reeds verwijderd en ben al altijd moe en echt een heel ongemakkelijk gevoel constant,mijn stem is ook nog steeds slecht,maar ik had graag een beetje een beeld gehad in die vier weken zonder schildklierhormoon wat ik moet verwachten de dokter is er wat onduidelijk over als ik het vraag. Bedankt om het bericht te verplaatsen en je antwoordje groeten
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: kanker schildklier

Bericht door Jenny »

Nathalie,

Het deel van jouw schildklier wat er nog zit, werkt wellicht nog voldoende. Daardoor heb je straks ook nog een voorraadje hormoon om die weken door te komen. Maar om het zeker te weten is bloedonderzoek nodig. Mocht je schildklierhormoon nodig hebben om je beter te voelen, kun je om Cytomel vragen. Dit is T3-schildklierhormoon dat kort werkt, dus uitgewerkt is als jij de RA slok krijgt.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
angelheart
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2014, 19:39

Re: kanker schildklier

Bericht door angelheart »

Neen ik krijg vier weken niks van medicatie ze zei ik vier weken erg slecht zal zijn als die andere helft eruit gaat de 13 mei heb ik niks meer nu is zelf niet getest of deze helft nog schildklierhormoon af geeft geen bloedonderzoek niks,enkel dat andere helft eruit moet en ik dan vier weken mijn lichaam moet laten honger krijgen naar het schildklierhormoon en dat ik elke dag mij slechter ga voelen,en deze werking vind ik nergens zoals u zegt ja en dan week a twee weken voor pil behandeling stoppen maar niet dat je vier weken echt met niks zit dat vraag ik mij juist af
angelheart
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2014, 19:39

Re: kanker schildklier

Bericht door angelheart »

Is na verwijdering laatste helft schildklier ik vier weken niks krijg dan pas jodium pil groetjes en bedankt voor je antwoordje x
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: kanker schildklier

Bericht door laura »

hallo Angelheart,

Misschien heb je iets aan deze informatie:
- http://www.spreekuurthuis.nl/themas/sch ... lierkanker
- https://www.lumc.nl/home/0001/12556/199 ... 7025216441

Het is wel een berg informatie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
angelheart
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2014, 19:39

Re: kanker schildklier

Bericht door angelheart »

Dank u hoor :-) heb de beide sites gelezen maar tussen operatie en jodium radio actief krijg men minimum medicatie of iets anders maar ik blijkbaar niks daar begrijp ik het niet want de 13 mei word ik geopereerd van de oncologische chirurg aan hem moet ik niks vragen erover is de dokteres van endocrinologie maar die zie ik niet meer :-( voel me nu al erg slecht elke dag wat gaat dat dan zijn zonder die andere helft een maand :-( dat vind ik nergens als je helemaal niks krijgt overal is het minimum schildklierhormoon enz maar zij wilt mij niks geven een maand dat ik thuis moet blijvenbedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: kanker schildklier

Bericht door laura »

hallo angelheart,

Na de operatie krijg je tot aan de behandeling met radioactief jodium geen hormoon.
Zonder schildklierhormoon voel je je erg moe.
Het is wel de beste aanpak, zo heeft de slok het meeste effect.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
angelheart
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 mei 2014, 19:39

Re: kanker schildklier

Bericht door angelheart »

Dank voor je antwoordje :) dus vier weken erg moe nog andere dingen ik last van ga krijgen die vier weken denk het lange vier weken gaat worden dus :( maar op internet vind je bijna niks erover enkel dat ze lage dosis vlug werkende medicatie geven maar dat ze niks geven kwam ik niet tegen,ook meeste informatie vind je in Nederland niet België denk België achterloopt ;-) groeten en nogmaals dank
Plaats reactie