Nodus 3cm

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Nodus 3cm

Bericht door Myra »

Dag Elize,
Ik heb twee keer een (echogeleide) punctie gehad en bij beide keren was geen duidelijke uitslag.
groetjes
Myra
Elize
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:04

Re: Nodus 3cm

Bericht door Elize »

Hoi Myra,

Wat doen ze als er geen duidelijke uitslag is?
Myra
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:57

Re: Nodus 3cm

Bericht door Myra »

Ik weet niet of er overal hetzelfde wordt gereageerd, maar ik had een koude nodus. Dat kan kwaadaardig zijn. Na die twee puncties zonder duidelijk resultaat is er tijdens een oncologische bespreking besloten dat mijn linkerhelft eruit moest. Mocht het kwaadaardig blijken te zijn, dan zou ook de andere helft eruit moeten.. Maar dat hoefde gelukkig niet, want het was goedaardig. Volgens mij is dat in de meest gevallen zo. Ik zei toen dat de operatie dus achteraf onnodig was, maar dat was niet zo, want er zaten bloedingen in, mijn luchtpijp werd al weggeduwd en hij zou alleen nog meer gaan groeien.
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

Re: Nodus 3cm

Bericht door inge »

Hallo Elize.

Bij mij hebben ze ook een paar keer de punctie gedaan omdat het niet duidelijk was.
Er zaten 2 knobbels in mijn schildklier, een in de rechterkant een grote, en een kleine van 2 bij 2 in de linkerkant.
Na de puncties kwam eruit dat de linkerkant goed was en van de rechterkant konden ze nog steeds niet zeggen of het goed
of kwaadaardig was. Dus is besloten dat mijn rechterhelft verwijderd moest worden. Dat is eind december gebeurd en de uitslag was gelukkig goed :D .
Groetjes, Inge.
Elize
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:04

Re: Nodus 3cm

Bericht door Elize »

Volgens mij is de conclusie dat het achterhalen van goed of slecht erg lastig is. Het enige wat ik kan hopen is dat ik naar categorie 1 ga en er dan eerst maar weer even vanaf ben. Bedankt voor de ervaringen. Ik hou niet zo van verrassingen :o en ben nu beter voorbereid. :mrgreen: Ik maak mij eerlijk gezegd nog steeds niet veel zorgen over een slecht uitslag, maar de weg daarheen is wel een beetje ingewikkeld.
Tamara0512
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2014, 10:29

Re: Nodus 3cm

Bericht door Tamara0512 »

Hi Elize,

Wanneer krijg je de uitslag?!
Elize
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:04

Re: Nodus 3cm

Bericht door Elize »

Hoi Tamara,

Eerst weer een punctie volgende week en een week later weer de uitslag. Dus weer wachten...
Tamara0512
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2014, 10:29

Re: Nodus 3cm

Bericht door Tamara0512 »

Jeetje, erg he dat wachten.
Vind ik echt het ergste van alles, die onzekerheid!
Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je!

Overmorgen ben ik aan de beurt..
Elize
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:04

Re: Nodus 3cm

Bericht door Elize »

Heel erg veel succes!
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

Re: Nodus 3cm

Bericht door inge »

Hoi Tamara, ik wens je ook veel succes morgen!

Groetjes, Inge.
Plaats reactie