Nieuw! Knobbel op schildklier

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door laura »

Beste dames,

Ik verplaats deze discussie naar het subforum over nodussen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door mathilde »

Ach Tamara
De operatie valt heel erg mee. Het is meer de dingen erom heen waar je problemen mee kan hebben. Maar bij jou blijft er een gedeelte van de schilklier zitten, zodat je toch minder last zal hebben van de schilklierwaarden. Je zult in ieder geval niet onderaan zitten, en misschien hoef je helemaal niet bijgesteld te worden.
Maar ik kan me voorstellen dat de zenuwen door je lijf gieren. Het is toch een operatie.
Maar heus, die valt mee, ook wat de pijn betreft na die tijd. Dan zal je alleen nog een poosje moeten wachten op de uitslag.
Ik wens je heel veel sterkte hoor, en je weet het, je verhaal kan je hier kwijt.
liefs Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door inge »

Hallo Tamara.

N atuurlijk ben je zenuwachtig voor de operatie, dat is iedereen!
Maar het is zoals Mathilde zegt, de operatie op zich valt erg mee, erna heb ik totaal geen pijn gehad gelukkig. Wel erg moe. maar in het begin was mijn bloed goed. Ik voelde me niet goed en na nog een keer prikken heb ik de uitslag op dit forum gezet. Mijn huisarts vond de uitslag prima maar Mathilde raadde mij aan om naar de h.a. terug te gaan. Ze zei dat ik op het randje zat met mijn waarden en ik mocht met een blauwtje beginnen. Na zes weken weer geprikt en toen moest er een halfje bij. Nu moet ik weer over 4 weken prikken. Ik voel me wel een heel stuk beter en heb ook meer energie. Mijn stem doet het ook weer een stuk beter na ruim 4 maanden logopedie. Want bij de operatie is per ongeluk mijn zenuw naar de stemband doorgesneden. Dat was wel erg, maar ik ben nu heel tevreden met mijn stem.
Tamara ik wens je veel sterkte en we horen het wel hoe het is gegaan.
Groetjes, Inge.
Tamara0512
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2014, 10:29

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door Tamara0512 »

Hoi Inge,

Bedankt voor je reactie en wat fijn om ook van jou te lezen dat de operatie meevalt!
Ik ben heel erg benieuwd hoe het allemaal zal verlopen, maar ik begrijp dat je bloed dus vaak geprikt gaat worden (ook als je nog in het zkh ligt?)

Wat erg dat ze bij jou iets hebben geraakt, dat is ook wel een beetje mijn angst hoor, maar de kans is ontzettend klein he, en jij had die pech :-(.
Gelukkig dat het nu weer beter met je gaat, heel fijn!

Ik ga jullie op de hoogste houden uiteraard!
inge
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:34

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door inge »

Hallo Tamara.

Nee in het ziekenhuis ben ik niet geprikt. Na 2 weken moest ik bloed laten prikken en had de internist bij de controle de uitslag.
Die was goed zei ze. Ik ben zo dom geweest om niet te vragen hoe mijn bloedwaarde was.
Maar ik moest ook nog op controle bij de chirurg en die vertelde dat ze pas 3 maanden na de operatie konden zien of de halve schildklier het over nam.
En omdat ik me helemaal niet goed voelde heb ik me toen weer laten prikken.
De tijd dat ik na de operatie moest wachten op de uitslag vond ik heel erg spannend. Ik heb me toen ontzettend druk gemaakt, ook al wilde ik dat niet.
Was erg depressief ook. Maar nu ben ik weer blij :lol: !

Groetjes, Inge
Tamara0512
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2014, 10:29

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door Tamara0512 »

Hoi allemaal,

Gisteren de operatie gehad, en vandaag lekker thuis.
Pijn is wel heftig, slikken doet pijn en rondom m'n hals lijkt het helemaal blauw/beurs.
Moet nu elke dag wel beter gaan toch?
Na hoeveel dagen waren jullie zo goed als pijn vrij?

Volgende week donderdag krijg ik de uitslag, dus nog een spannend weekje te gaan!

Ik ga weer lekker rusten.
dan75
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 dec 2013, 10:23

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door dan75 »

Amai zo snel al naar huis.
Ik mocht pas na 3 dagen naar huis.
Er werd iedere dag bloed geprikt in het ziekenhuis, vooral om de calcium waarde in het oog te houden.
De pijn werd bij mij iedere dag minder en minder maar toch pas volledig weg na zo'n 2 weken.
Na 3 weken ben ik terug gaan werken.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door mathilde »

Hallo Tamara
Je bent inderdaad snel weer thuis.
Bij mij werd ook het calcium bepaald en dat was te laag, en daarom moest ik nog een dagje blijven.
Maar bij mij viel de pijn heel erg mee. Wel herinner ik mij de eerste operatie, dat was in 94, en toen had ik wel napijn.
Maar heus, forceer maar niets.
Wel moest ik nadat de hechtingen verwijderd waren, met een zachte crème het litteken voorzichtig los masseren.
Het was een speciale crème, de naam weet ik niet meer, maar bij mij 2e operatie het ik een speciale crème op recept gekregen.
Inderdaad nog heel spannend.
Ik leef met je mee
groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Tamara0512
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2014, 10:29

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door Tamara0512 »

Hoi allemaal,

Even een update, gelukkig gaat het goed met mij! De pijn is zo goed als weg.
Alleen blijf ik erg moe. Lijk soms wel alsof ik de halve marathon heb gelopen bij het naar boven gaan bijvoorbeeld.

Wel heel gek inderdaad dat ik meteen naar huis mocht, en ze bij jullie de waardes nog af moesten wachten?!
Ga ik donderdag even navragen hoe en wat.

Ben best wel zenuwachtig voor de uitslag hoor, hoop zoooo op een goed bericht!
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Nieuw! Knobbel op schildklier

Bericht door mathilde »

Hallo Tamara
Ik kan het me best heel goed voorstellen hoor. Ik hoop op een goede uitslag.
Dat je moe bent, kan komen omdat de bevoorrading thyrax nog niet goed is. Moest je ook schildklierwaarden late bepalen.
Het weet dat het toch een hele inpakt is op je lichaam hoor, dat moet je niet vergeten.
Veel sterkte en ik ben ook benieuwd.
liefs Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie