nodus en cyste vragen

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
SandraG
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2014, 12:34

nodus en cyste vragen

Bericht door SandraG »

Dag Allemaal


ik ben sandra ik ben nieuw hier 42 jaar 3 kinderen
hoop hier wat wijzer te worden wat nu te doen


Het begon in mijn zwangerschap 2003 toen kreeg ik ineens stekende pijn in mijn schildklier regio
Er zat een bobbeltje zo groot als een erwt naar de huisarts gegaan die heeft bloed geprikt alles was prima niks aan doen
Door de jaren heen pijn die komt en gaat tot in 2011 toen was het bobbeltje geroeid toen ben ik verwezen naar een internist
Die heeft bloedonderzoek/foto luchtpijp/ego gemaakt daar kwam uit foto en bloedwaarde waren goed verder kwam er uit de ego

in de bovenpool van de rechter schilklierkwab is een grote nodus te zien of geconflueerde meerere nodi met een totale grootste van 3,2 cm ook links meerdere nodi te zien de grootste heeft een grootte van ruim 1,5 cm aan de bovenpool van de rechter schildklierkwab is een lymfeklier met korte as van 0,8 cm aanwezig conclusie beeld van MNS

klachten bleven bestaan toen in 2012 een punctie en ego gehad alles was goed bij blijvende klachten en lymfklier puntje herhalen uit ego kwam links nodi diameter 1,3 recht 1,7 diameter lymfklier ongewijzigd


ik bleef maar klachten houden kreeg hier ook andere klachten bij zoals keelpijn,klier,oor,nek pijn zware stem dat wisselde zo nu en dan schildklier wordt dik en dan weer doen heel raar allemaal 2013 weer terug internis kreeg ik een schildklier scintigrafie daar kwam uit relatief koud gebied rechts onder en boven links vermindere activiteit echter geen duidelijk koud gebied conclusie multinodulair struma

mei 2014 ineens weer pijn in schildklier dacht gaat wel over naar een week nog steeds niet weg toch maar langs de huisarts
even een ego maken en bloedprikken uitslag bloed goed nodus rechts dikker geworden 1,4-1,4- x 3,2 cm niks aan doen over 3 maanden weer ego punctie hoeft zegt hij die is in 2012 al gedaan dan is hij nu ook goed

ik weet even nu niet wat te doen gewoon afwachten ? maak me toch zorgen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: nodus en cyste vragen

Bericht door laura »

Sandra,

Ik zou het toch nog eens voorleggen aan je internist.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SandraG
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2014, 12:34

Re: nodus en cyste vragen

Bericht door SandraG »

bedankt voor je reactie die heb ik dus niet geen controle meer alleen de huisarts
ik ga een afspraak maken en vragen om een doorverwijzing

nog een tip waar een goede zit in omgeving utrecht
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: nodus en cyste vragen

Bericht door laura »

Wellicht is het UMC Utrecht een optie: http://www.umcutrecht.nl/zorg/patienten ... rinologie/
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SandraG
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2014, 12:34

Re: nodus en cyste vragen

Bericht door SandraG »

dank je ga ik vragen of ze mij daar heen sturen

gr sandra
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: nodus en cyste vragen

Bericht door mathilde »

Hallo Sandra
Een beetje vreemd dat er niets aan gedaan wordt, terwijl je er toch duidelijk last van hebt. Maar ja, als je waarden goed zijn, ach waarom zouden we er dan wat aan laten doen?????
Ik zou ook echt een verwijzing vragen naar een internist hoor.
Bij mij zat hij vooral achter het borstbeen, en dat kwam wel uit die scintiegrafie.
Die is ook toch ook gemaakt bij jou?
Groetjes Mathilde
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Plaats reactie