Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Elize
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:04

Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door Elize »

Hallo Iedereen,

Onlangs heb ik wat berichten geplaatst over mijn nodus (2,5 cm). Na twee puncties zei de patholoog dat het niet goed was maar degene die de punctie had gedaan zei dat het goed was. Maar na de laatste punctie bleef het maar irriteren dus vandaag de doorverwijzing naar de chirurg (ander ziekenhuis). Daar wederom bekeken door een ervaren patholoog lijkt het toch niet goed te zijn. Even schrikken want ik dacht dat ik het even naast mij neer kon leggen maar nu schijnt het toch voor 85% zeker te zijn dat het niet goed is.

Dus het traject in gegaan. Echo om te kijken of er meer zit bij de lymfeklieren. Gelukkig niets te zien. Dus nu wachten of ze de hele schildklier eruit halen of eerst de helft. Dat hoor ik in een gesprek ergens volgende week.

Nu lees ik overal berichten over de procedures. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden hoelang dit nou gaat duren als het inderdaad kwaadaardig blijkt te zijn. En ook ben ik op zoek naar ervaringen. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij een beetje op weg helpen?

Alvast bedankt!

Groeten Elize
Sillie78
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2013, 13:14

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door Sillie78 »

HoI Elize,

Ik heb op je andere bericht gereageerd.

Groetjes Silke
joycevissers
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2014, 22:08

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door joycevissers »

Hoi Elise,

Bij mij is nu 2,5 jr geleden mijn volledige schildklier verwijdert. Verder zijn in mijn hals meer dan 50 lymfeklieren verwijdert. Wat zoek je precies aan informatie??

Grt Joyce
Elize
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:04

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door Elize »

Hoi Joyce,

Wat een operatie zeg!
Hoe lang ben je er mee bezig geweest om weer een beetje "de oude" te zijn? Heb je alles weer een beetje op kunnen pakken?
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door Marianne »

Hoi Joyce,

Ik ben twee keer geopereerd omdat ze bij mij niet zeker wisten of het kanker was.
Toen dat het wel was ( folliculair), ben ik 5 weken later nogmaals geopereerd.
7 weken na de tweede operatie heb ik de slok gehad en begin ik met het slikken van het schildklierhormoon ( in mijn geval Thyrax).
Alles is mij reuze meegevallen, en het belangrijkste ik ben schoon :D

Groetjes, Marianne
JoyceW
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 nov 2013, 19:24

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door JoyceW »

Hoi Elize,

Weet niet of je inmiddels geopereerd bent maar zorg ervoor dat je een goede chirurg hebt en dat je bijschildklieren bespaard blijven. Bij mij zijn zd eruit en dit geeft veel problemen. Meer als mijn hele schildklierkanker want dat is weg en onder controle.

Grts Joyce
Elize
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:04

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door Elize »

Hoi Joyce,

Wat vervelend dat je daar zoveel last van hebt zeg. Krijg je de waardes niet onder controle ofzo? Ik weet niet wat de consequenties zijn. Ik dacht dat je alleen een tijdelijk dip kon krijgen.

Ik heb de operatie achter de rug. Ik heb de gok genomen om eerst de helft eruit te laten halen. Morgen de uitslag. Dus heel spannend.

Sterkte met alles!

Groetjes.
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door Jackie »

Hallo Elize,

Ik hoop dat de uitslag goed was.
Heel veel beterschap

Groetjes Jackie
Elize
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 apr 2014, 17:04

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door Elize »

Hoi Jacky,

Helaas niet. Er is op twee plekken wat gevonden. Dus nu moet alles eruit.

Ik vraag mij alleen af... waarom? Het probleem is weg maar is de kans groot dat dit ergens anders ook voor gaat komen? IK kan hier nog niet echt iets over vinden.

Groeten Elize
Jackie
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 sep 2013, 12:04

Re: Schildklier moet er toch uit na uitslag punctie

Bericht door Jackie »

Dat is een tegenvaller. Ik dacht dat het standaard was dat als er afwijkingen zijn gevonden dat de gehele schildklier wordt verwijderd. Het is dan ook gemakkelijker om te controleren of er nog schildkliercellen zijn achteraf. Maar het fijne weet ik er niet van. Ik hoop dat iemand anders je daar meer over kan vertellen.
Hier een linkje naar de nieuwe concept richtlijn, misschien heb je hier iets aan?http://richtlijnendatabase.nl/uploaded/ ... m_2014.pdf

Heel veel sterkte Elize.

Groetjes Jackie
Plaats reactie