Te grote schildklier

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
Betsie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:46

Te grote schildklier

Bericht door Betsie »

mijn schildklier is te groot en naar binnen gegroeid en drukt hevig op mijn luchtweg, heb het erg benauwd bij inspanning.Heb al verschillende onderzoeken gehad, de laatste was de punctie en nu moet ik nog een nucleaire onderzoek krijgen Dan bespreken wat te doen. waarschijnlijk met zo`n radioactieve slok en paar dagen in ziekenhuis
sch.kl. werkt niet te snel of te langzaam
Heeft iemand dit ook bij de hand of gehad.?
ik zou het heel graag willen horen

Betsie
Betsie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:46

Re: Te grote schildklier

Bericht door Betsie »

Is er niemand die kan reageren, zou het zo graag willen weten?

Gr Betsie
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Te grote schildklier

Bericht door Jenny »

Beste Betsy,

Er zijn maar weinig mensen op dit forum met een struma en een normaal werkende schildklier. Ik kan mij voorstellen dat jij je ongerust maakt, omdat je geen info kunt vinden. Ik denk dat men met een Radio actieve slok wil proberen de schildklier kleiner te maken. Kans ik dan wel dat hij ook langzamer gaat werken, dus regelmatig bloedcontrole is dan nodig om dat in de gaten te houden. Misschien dat er in een later stadium een operatie overwegen wordt om een deel van de schildklier te verwijderen?

Ik heb ook een struma waarbij de luchtpijp deels wordt dichtgedrukt. Ik ben ook snel benauwd (astma) en kortademig bij inspanning. Echter, een longarts vertelde mij dat men heel terughoudend is met een operatie en dat de doorgang van de luchtpijp dan minder dan 5 mm moet zijn. Een hele opluchting ;) ik heb een grotere doorgang.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Te grote schildklier

Bericht door laura »

Betsy,

Misschien heb je iets aan deze info: http://schildkliertje.blogspot.nl/p/str ... nodus.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Betsie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:46

Re: Te grote schildklier

Bericht door Betsie »

Dank Jennie voor je reactie. ik heb het heel erg benauwd bij de minste inspanning. EEn operatie wordt me ook afgeraden. Wel jammer dat met zo`n radioactieve slok, zo`n langzame genezing is. voorlopig krijg ik nog die nucleaire onderzoek en daarna een gesprek.


Gr. Betsie
.
Betsie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:46

Re: Te grote schildklier

Bericht door Betsie »

Laura bedankt voor de tip.

Gr. Betsie.
Betsie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:46

Re: Te grote schildklier

Bericht door Betsie »

Inmiddels ben ik , na vele onderzoeken, geopereerd aan m`n schildkler, het is nu 5 wekn geleden. Er is een groot stuk weggehaald, de grootte van een tennisbal. Ik adem al veel vrijer, maar dokter zegt dat ik er wel 3 maanden voor moet nemen.

Betsie
Daisy4
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2015, 10:58

Re: Te grote schildklier

Bericht door Daisy4 »

Wat fijn Betsie dat je inmiddels geopereerd bent en het al een hele opluchting is. Hoe gaat het nu? Hoe voelt je keel aan? Moet je ook medicijnen slikken omdat er een stuk schildklier weg is gehaald? Beterschap!

Ik heb hetzelfde als jou: een schildklier die prima werkt, maar een struma van 8 bij 4 cm groot die op mijn keel drukt en in de weg zit. Ik ben de afgelopen week langs de internist geweest voor een gesprek, zij adviseerde om er eerst aan proberen te wennen, dat een operatie altijd nog kan. En ik krijg eerst nog een echo voor verder onderzoek.
Betsie
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 feb 2015, 12:46

Re: Te grote schildklier

Bericht door Betsie »

Daisy, het gaat goed met me, oef geen medicijnen te slikken. Ik had geen struma , maar het was naar binnen gegroeid en drukte erg om de luchtwegen.
Heb ook echo gehad en ct.scan en punctie, allerlei onderzoeken, voordat je uiteindelijk geholpen wordt.
Heb jij het dan niet benauwd, omdat je het eerst nog moet aanzien? Heel veel sterkte.Ik kan je zeggen dat de operatie echt wel meevalt.
theogalgenbeld
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2016, 17:02
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Te grote schildklier

Bericht door theogalgenbeld »

Ik heb daardoor een motorische beperking er aan over gehouden, Dat kwam door een te kort aan zuurstof in de hersenen.
Was aan het stikken vlak voor de operatie.
Vaak wordt zoiets onderschat.
Hoop voor jou dat jou dat bespaard blijft.
Sterkte en groetjes Theo.
Plaats reactie