even voorstellen en gelijk een vraag

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
lou
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2015, 19:39

Re: even voorstellen en gelijk een vraag

Bericht door lou »

Dag lotgenoten,
Ik ben nieuw op dit forum. Even voorstellen, Lou, 67 jaar.
Bij mij is na 4 echo-geleide puncties nog geen duidelijkheid over de diagnose. Goed- of kwaadaardig.
Patholoog labelt het als Bethesda 4.
Er is nu voorgesteld de halve linker schildklier te verwijderen om zo duidelijkheid te krijgen.
Gelet op de mogelijke nare consequenties van een operatie wil ik uiteraard geopereerd worden door
een ervaren en zo kundig mogelijke chirurg in een umc met de nodige expertise.
Op het forum lees ik nergens aanbevelingen dienaangaande.
Hebben jullie suggesties of wil je ervaringen met mij delen?

Lou
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: even voorstellen en gelijk een vraag

Bericht door Kiek »

Hallo Lou,

Kies in ieder geval voor een academisch ziekenhuis, vanwege de concentratie van de schildklieroperaties en dus kennis.

Wat de schildklier betreft lijkt het LUMC ervaren en een aantrekkelijke optie voor het westen van NL:
https://www.lumc.nl/org/cetl/over-het-cetl/

In het oosten van het land zou ik m'n ziel en zaligheid verkopen voor het Radboud:
https://www.radboudumc.nl/Zorg/Ziektebe ... anker.aspx

Dit zijn twee ziekenhuizen met veel ervaring op gebied van schildklieroperaties.

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Dunkerbeck
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jun 2015, 17:58

Re: even voorstellen en gelijk een vraag

Bericht door Dunkerbeck »

Lou, zie PB
lou
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2015, 19:39

Re: even voorstellen en gelijk een vraag

Bericht door lou »

Hallo Kiek,

Hartelijk dank voor je snelle reactie!
Radboud zou geografisch gezien de beste optie voor mij zijn. Zijn er patienten-enervaringen bekend met
individuele chirurgen?
Wat me onzeker maakt is niet alleen de uiteindelijke diagnose, maar ook de kans op de eventuele nadelige
gevolgen van de ingreep, zoals stemzenuw- en bijschildklierbeschadigingen.
De keuze van de juiste chirurg lijkt me uitermate belangrijk!
Suggesties en ervaringen verneem ik graag.

vr. groet,

Lou
estr
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2017, 19:42

Re: even voorstellen en gelijk een vraag

Bericht door estr »

Ik ben ester 30 jaar en mijn man 33 jaar heeft een cyste van 4 cm bij zijn schildklier eind maart krijgt hij een punctie. Het mag even duren zijn al vanaf januari bezig. Nu heeft hij ook een snijdend gevoel in zijn keel er is in zijn keel gekeken maar daar was niks te zien. De internist zegd dat het niet dokr de cyste kan terwel het wel precies die plek is.. En drukt ook tegen zijn slokdarm dat merkt hij hij moet er om heen slikken. Meer mensen dit pijnlijke gevoel? En erg droge mond in de ochtend?
rpul
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2017, 17:51

even voorstellen en gelijk een vraag

Bericht door rpul »

hallo, fijn om verhalen te lezen! dank. ikzelf heb sinds 7 weken een cyste met bloed gevuld ca. drie centimeter. otstekingswaarde in mijn bloed is licht verhoogd, ook last van mijn rechter oor. vrijdag opnieuw echo en daarna terug naar internist. hebben jullie tips waar ik op moet letten of welke vragen ik moet stellen? dank alvast
Starry
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2017, 14:59

Re: even voorstellen en gelijk een vraag

Bericht door Starry »

Hallo,
Eerst moet je aan de internist / endocrinoloog om punctie ( fine needle aspiration ) vragen daarna de mogelijk behandeling moet worden besproken nadat de uitslag van de punctie.
Plaats reactie