symptoom schildklierkanker pijn?

Met informatie over en ervaringen met diagnose en behandelingen
Plaats reactie
asje
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2015, 13:34

symptoom schildklierkanker pijn?

Bericht door asje »

Hallo iedereen,

Ik moet over ongeveer 6 weken geopereerd worden. Ze willen de rechter helft van de schildklier verwijderen omdat op de pet-scan duidelijk werd dat de nodus (inclusief rechter helft van de schildklier) actief aan het groeien is. Ik loop allang met klachten. Vooral met een bepaalde pijn, die vooral opspeelt na een glas wijn. Op sommige dagen trekt de pijn door tot naar het rechter oor of kaak. Ook voel ik een bepaalde trekpijn als ik mijn hals in een bepaalde richting draai. Ik wordt steeds meer moe en ik voel mij steeds minder goed.

De chirurg en de internist zeggen dat ze er niet van zeker zijn dat deze klachten van de nodus afkomen. Het zou dus kunnen zijn dat naar de ingreep de klachten nog aanwezig zijn. Ze gaan er wel van uit dat het eventueel kwaadaardig zou kunnen zijn maar dat is nog niet zeker. Vandaar de operatie, ook omdat de nodus en rechter helft van de schildklier blijft groeien.

Heeft iemand ervaringen met deze klachten? Is dit voor sommige herkenbaar?

LG ASJE
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: symptoom schildklierkanker pijn?

Bericht door laura »

hallo Asje,

Je klachten doen denken aan de ziekte van De Quervain.
Hier vind je er meer informatie over: http://www.spreekuurthuis.nl/themas/sch ... C3%AFditis

Ik zou me kunnen voorstellen dat dat kan samengaan met een actief groeiende nodus.

Hoe gaat het nu met je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Dunkerbeck
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jun 2015, 17:58

Re: symptoom schildklierkanker pijn?

Bericht door Dunkerbeck »

Asje,

Bij mij is ook de helft van de SK verwijderd vanwege vermoedens op SK kanker. Uiteindelijk blekken de verdachte nodussen veroorzaakt te worden door Hashimoto en dus geen Kanker. Ik moet zeggen dat ik de pijn wel herken en ook het doortrekken naar de oren. Nu ik bijna goed ingesteld ben, heb ik er nog wel last van maar dat gaat dan meestal ook gepaard met wat spanning op de keel en gewrichtspijn. Ik heb zelf het gevoel dat de antistoffen dan weer actief zijn.

Ik hoop voor je dat de uitslag straks positief is. Achteraf is de operatie mij erg meegevallen en ben ik blij dat ik het gedaan heb. Je weet in elk geval dat er niets "verdachts" meer in je lichaam zit.

Sterkte en succes!
Jennet
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2016, 16:36

Re: symptoom schildklierkanker pijn?

Bericht door Jennet »

Hallo!

Tot mijn verbazing herkende ik je verhaal helemaal! Bij mij precies dezelfde ervaring. Die pijn en vooral na het drinken van wijn of alcohol. Bij mij is nu zo'n anderhalve week geleden bijna m'n hele schildklier verwijderd. Ik woon in Hongarije en heb het idee dat ze hier wat sneller iets doen dan in Nederland. Ik weet nog niet de uitslag van het pathologisch onderzoek en hoop natuurlijk dat het geen kanker is. Ik heb mezelf ook al afgevraagd of die pijn veroorzaakt werd door Hashimoto, Quervain of kanker....
GretaHKramer
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 nov 2016, 14:15

Re: symptoom schildklierkanker pijn?

Bericht door GretaHKramer »

Die pijn herken ik. Af en aan fikse oorpijn, met name links. Draaien geeft vervelend gevoel. Halve rechter schildklier is nu verwijderd (is me mee gevallen) nu wachten op de uitslag goed of kwaadaardig. Alcohol neem ik haast niet meer, begin ik gelijk te zweten en krijg ik het mega warm....
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: symptoom schildklierkanker pijn?

Bericht door laura »

GretaHKramer schreef:nu wachten op de uitslag goed of kwaadaardig
Hallo Greta, weet je al iets meer?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie