Verandering ogen hashimotos, waar terecht?

Over de ziekte en behandelingen. Tips en ervaringen zijn welkom!
Plaats reactie
dubrove
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2014, 21:00

Verandering ogen hashimotos, waar terecht?

Bericht door dubrove »

Hallo,
Vorig jaar is bij mij de ziekte van hashimotos geconstateerd en krijg ik levothyroxine. Sinds ongeveer een half jaar heb ik het gevoel dat er een soort kuil ontstaat bij mijn binnenste ooghoeken. Inmiddels kan je ook zien dat er een ruimte is ontstaan tussen mijn oogbal en het buitenste vel van mijn ooghoeken. Het lijkt dus erger te worden terwijl mijn schildklier waarden nagenoeg onder controle zijn. Ik heb niet het zandgevoel in mijn ogen, wel veel tranen en met name s nachts. Ook heb ik sinds drie maanden wat rode adertjes op mijn oogballen. Ik heb dertig oktober een afspraak met een neuroloog voor een aantal andere klachten. Mijn vraag is of dit iets is wat ik de neuroloog kan voorleggen of dat ik beter naar de huisarts kan gaan. Ik weet niet of er haast bij is mocht het de graves oogziekte zijn dus zou het jammer vinden als ik onnodig zit af te wachten.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Verandering ogen hashimotos, waar terecht?

Bericht door *anna* »

Dubrove,
Als je je zorgen maakt is een bezoekje aan je huisarts een goed idee. Die kan je dan eventueel verwijzen naar een oogarts en dan staat die afspraak al.
Hoef je niet te wachten op de neuroloog, die waarschijnlijk hetzelfde adviseert :D.

Groet, Anna
Plaats reactie