Opnieuw Graves?

Over de ziekte en behandelingen. Tips en ervaringen zijn welkom!
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Opnieuw Graves?

Bericht door Kiek »

Het is best belangrijk om je waarden stabiel te houden, Esther.
Zo'n wipwap is maar niks.
Ook niet voor de (eventuele) oogziekte van Graves.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Opnieuw Graves?

Bericht door Esther33 »

Ja maar hoe doe je dat dan als die schildklier blijkbaar soms nog wel wat doet?
De hyper klachten lijken wel afgenomen gelukkig. Ook mijn ogen lijken weer wat rustiger te worden. Heb afgesproken met de arts nu even zes weken stabiel te blijven op deze dosis, zodat we dan een wat beter beeld krijgen van alles.
Heb jij nog ideeën? Ik mag van de arts ook wel niets slikken en wachten tot de schildklier echt niets meer doet, maar ik had al best veel hypo klachten, wat ook niet goed meer te doen was.. Het blijft ingewikkeld allemaal..
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Opnieuw Graves?

Bericht door Esther33 »

De TBII blijkt 0,41 te zijn. Het moet onder de 0,4 zijn. Morgen belt de arts me terug of dit alarmerend is en of we er wat mee moeten. Ik heb geen idee.. Iemand die verstand heeft van deze waarden?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Opnieuw Graves?

Bericht door laura »

laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Opnieuw Graves?

Bericht door Esther33 »

Volgens de endocrinoloog klopt die referentie waarde niet. En is de waarde prima. Hij verwacht niet dat ik zo snel nog weer graves zal krijgen. Ook gezien de enorm hoge anti TPO. We zullen het zien de komende tijd.
De druk op mijn ogen is wel wat minder geworden. Er zit nog wel vocht omheen. Dat komt waarschijnlijk doordat de waarden niet stabiel zijn volgens de arts. Soms denk ik dat m'n ogen er beter uit zagen met de euthyrox maar het zal denk ik meer met de waarden te maken hebben
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Opnieuw Graves?

Bericht door Kiek »

Het lijkt erop dat je je in een ander lab hebt laten prikken dan waarmee de endocrinoloog werkt.
Klopt dat?
Anders zegt een endocrinoloog natuurlijk niet dat een bepaalde referentiewaarde niet klopt.
Dat bepaalt immers de klinisch chemicus van dat lab.
Maar inderdaad, een verschil van 1/100 is nou bepaald niet iets om over naar huis te schrijven.

Het is de endocrinoloog die de onderzoeken uitzet en bepaalt.
Maar je huisarts lijkt er ook tussen te zitten?
Dat lijkt me lastig, want zo lijk je het dupe te worden van een niet goed werkende organisatie van zorg.
En verdwijnt de aandacht en je zorg voor je ogen.

(Het ligt heus niet aan het merk levothyroxine.)
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Opnieuw Graves?

Bericht door Esther33 »

Is soms ook lastig idd. In principe beslist de endocrinoloog maar omdat dat ruim 1,5 uur rijden is moet ik vaak in ons streekziekenhuis prikken en dan worden de uitslagen door gefaxt. In acute situaties bemoeit de huisarts zich er soms ook nog mee. Wil haar er nu ook zo snel mogelijk tussenuit hebben want het doet momenteel meer kwaad dan goed.

Kom net bij de endocrinoloog vandaan. In vijf weken is de de tsh gestegen van 0,13 naar 8! Bij een ft4 van 15 en nu 14.

Waarschijnlijk heeft de fraxiparine die ik enkele weken gebruikt heb de boel tijdelijk opgejaagd. Heel handig.
Maar het verklaart denk ik wel de hoofdpijn die nog steeds aanwezig is. Wel wat verminderd.
Uitdaging nu om alles stabiel te krijgen. Dat is ook beter voor mijn ogen.
Van graves is dus echt geen sprake momenteel en dat is wel echt beter!
Plaats reactie