Nenske heeft oogklachten

Over de ziekte en behandelingen. Tips en ervaringen zijn welkom!
Plaats reactie
nenske61
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2019, 09:24

Nenske heeft oogklachten

Bericht door nenske61 »

Hallo, ik ben Nancy en In december 2018 is vastgesteld dat mijn schildklier te snel werkt. Ik merkte aan mijn ogen dat er iets mis was (dubbel zien). Ik ben nu onder behandeling van een internist en volgende week ga ik naar de oogarts. Ik slik strumazol en levothyroxine. Mijn ogen bezorgen echt super veel last, dubbel zien, last van zonlicht etc. Mijn nekspieren zijn pijnlijk door het scheef houden van mijn hoofd en het gaat steeds meer belemmeringen geven bij het autorijden. Klinkt dit bekend?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door laura »

Welkom Nenske,

Helaas klinken de klachten en symptomen bekend.
Ik verander de titel van je onderwerp en ik verplaats je onderwerp naar de oogziekte.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Bep
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 okt 2013, 09:37

Re: Nenske heeft oogklachten

Bericht door Bep »

Hoi nenske61,

Ook ik zie sinds een jaar plotseling dubbel en weet het aan een fout bij de staaroperaties die ik toen net kreeg. Autorijden werd onmogelijk, er kwamen van alle kanten auto's en ook de witte strepen verdubbelden en liepen over elkaar. Zelfs meerijden werd een ramp, dus sloot ik mijn ogen of keek naar mijn voeten. Zonlicht, zeker door glas werkt verblindend en pijnlijk.
.
Bij de oogarts werd vastgesteld dat de operaties vlekkeloos verlopen waren. Conclusie, een plotselinge lichte verlamming van de buitenste oogspieren, komt vaker voor bij ouderen en kan weer overgaan. Omdat het tijdelijk kon zijn kreeg ik een geribbelde sticker op mijn glas. En wég was het dubbelzien. Die sticker droeg ik een half jaar en kon weer direct autorijden. Nu is wel vastgesteld dat het niet meer overgaat en heb ik een bril met prisma glazen. Waar je trouwens die ribbeltjes niet in ziet al zijn ze er wel. Een super oplossing, dus snel naar de oogarts.

De neuroloog die een hersenscan liet maken toen het dubbelzien begon zocht nog verder. Het komt volgens haar misschien door occulaire myastenie. Maar het onderzoek/testen daar naar is door andere omstandigheden nog niet gedaan. Hoe dan ook, snel naar de oogarts en hopelijk helpt zo'n sticker jou ook.
nenske61
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2019, 09:24

Re: Nenske heeft oogklachten

Bericht door nenske61 »

Ik ben inmiddels doorverwezen naar het UMCU. Nu maar hopen dat de wachttijden niet extreem lang zijn en ik geholpen kan worden.
Plaats reactie